shahlanazari45[at]gmail.com
0079770131849 _ 09120386829 ـ 02186127228,
ساعات کاری از 8 صبح تا 9 شب

مهاجرت به روسیه , تحصیل در روسیه

الزامات زندگی دانشجویی در مهاجرت تحصیلی به روسیه

قبل از این که برای تحصیل به کشوری دیگر مهاجرت کنیم، باید به نکاتی از قبیل شرایط آب و هوایی منطقه، نحوه زندگی مردم، فرهنگ آن کشور و هزینه‌های زندگی در آن کشور توجه کرد. در مقالات قبل با نحوه و چگونگی مهاجرت و تحصیل در روسیه آشنا شدیم. در این مقاله با الزامات تحصیل در روسیه آشنا میشویم. پس با ما همراه باشید.

می‌توانید برای اطلاعات بیشتر، مقاله‌ی " آشنایی با آداب و فرهنگ روسیه " را از اینجا مطالعه کنید.

 

 

الزامات زندگی دانشجویی در مهاجرت تحصیلی به روسیه #1

 

شرایط کاری

برای دانشجویان و علاقه مندان به تحصیل در روسیه، اطلاع از شرایط کاری این کشور بسیار اهمیت دارد. اگر چه پیدا کردن کار برای دانشجویان بین‌المللی که مشغول به تحصیل هستند، بسیار دشوار است، اما با تلاش و پشتکار فراوان می‌توانند کار مورد علاقه خود را پیدا کنند. از مزایای تحصیل در روسیه، این است که میزان درآمد افراد با هزینه‌های زندگی در این شهر، تناسب خوبی دارد.

محل اقامت

قبل از مهاجرت به هر کشوری باید محل اقامت خود در آن کشور را مشخص نمود. برای اطلاع از چگونگی شرایط اقامت در کشورهای دیگر میتوان از طریق سایت های موجود یا از طریق دفترهای مشاوره برای مهاجرت اطلاعات نسبت به محل اقامت پیدا کرد یا اقدام به خرید یا اجاره مسکن نمود. لازم به ذکر است هزینه های اقامت در روسیه بسیار بالاست ولی خبر خوشحال کننده برای دانشجویان خارجی این است که امکان اقامت دائم را میتوانند درون خوابگاه دانشگاه داشته باشند و هزینه‌ای را بابت مسکن پرداخت نکنند. اما باید توجه داشت که اگر دانشجویی که بخواهد در مکانی غیر از دانشگاه سکونت داشته باشد، برای مثال در مرکز شهر اقامت کند، به دلیل اینکه امکانات زیادی از جمله حمل و نقل عمومی در اختیار آنها قرار دارد، باید هزینه بیشتری را باید پرداخت کند؛ اما در منطقه‌هایی از این کشور که حمل و نقل عمومی در اختیار مردم قرار ندارد، هزینه‌ها بسیار پایین‌تر است.

می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان مهاجرت به روسیه و دریافت اقامت این کشور، با ما تماس بگیرید.

وضعیت حمل و نقل برای تحصیل در روسیه

روسیه کشور پهناوری است؛ به همین علت حمل و نقل عمومی این کشور همانند مترو، اتوبوس، قطارهای زیر زمینی و... بسیار پیشرفت کرده است. اگر در این کشور از حمل و نقل عمومی استفاده کنید، هزینه کمتری را نسبت به روش‌های دیگر حمل و نقل میپردازید. لازم به ذکر است که اگر به تحصیل در روسیه مشغول هستید، همراه داشتن کارت حمل و نقل الزامی است و با همراه داشتن این کارت هزینه‌های حمل و نقل تا پنجاه درصد کاهش میابد.

 

الزامات زندگی دانشجویی در مهاجرت تحصیلی به روسیه #3

 

رفتار های مردم روسیه

مردم هر کشوری رفتارها و آداب و رسوم خاص خود را دارند؛ برای مثال مردم روسیه خیلی نزدیک به هم می‌ایستند مانند ایستادن در صف و... . مردم کشور روسیه همیشه کاملا جدی و همراه با اخم هستند ولی به طور کلی، انسان‌های خونگرمی هستند. مردم کشورهای مختلف اغلب به بعضی از غداها علاقه خاصی دارند و این قضیه درباره روسیه نیز صدق میکند، مردم روسیه به سوشی علاقه زیادی دارند. مردم روسیه به عقاید و آداب و رسوم خود به شدت پایبند هستند. می‌توانید برای آشنایی بیشتر با مردم روسیه، مقاله‌ی " آشنایی با آداب و فرهنگ روسیه " را از اینجا مطالعه کنید.

 

الزامات زندگی دانشجویی در مهاجرت تحصیلی به روسیه #5

 

سیستم آموزشی برای تحصیل در روسیه

تحصیل در روسیه همانند اروپای مرکزی است:

اولین مقطع تحصیلی دوره پیش دبستانی است که هیچ اجباری در فرستادن بچه ها به این مقطع وجود ندارد. اما به طور کلی = تا قبل از شش سالگی والدین فرزندان خود را به پیش دبستانی میفرستند؛ چرا که باعث میشود بچه‌ها از لحاظ فکری و جسمی کمی فعالیت داشته باشند.

1.تحصیلات ابتدایی

2.تحصیلات مقدماتی عمومی

3.تحصیلات متوسطه

آموزش عمومی برای تحصیل در روسیه، بر رشد فکری و عاطفی و اخلاقی و جسمی دانش آموزان توجه میکنند؛ زیرا به این معتقدند که در این روش دانش آموزان میتوانند به جامعه سوق پیدا کنند و به سمت حرفه و کاری که واقعا در آن توانایی دارند پیش بروند. دوره‌های کارشناسی برای تحصیل در روسیه بعد از یازده سال تحصیل در روسیه به سرانجام میرسند. دوره‌های کارشناسی برای تحصیل در روسیه به زبان‌های روسی و انگلیسی صورت می‌گیرد؛ بدین معنی که اگر مدرک زبان انگلیسی داشته باشند، میتوانند مجوز حضور در دانشگاه‌ها برای تحصیل در روسیه را دارا باشند.

مدارک لازم برای تحصیل در روسیه

مدارک بدون داشتن مدرک زبان برای تحصیل در روسیه:

1.پاسپورت معتبر

2.نداشتن بیماری‌هایی مثل ایدز و هپاتیت

3.تکمیل فرم درخواست

4.تعدادی عکس

5.مدرک دیپلم با ترجمه روسی

6.کپی ریز نمره‌های تحصیلی با ترجمه روسی

7.نمره آزمون تافل

شرایط پذیرش دانشگاه‌های معتبر برای تحصیل در روسیه

بعضی افراد تمایل دارند که در دوره‌های آموزشی دانشگاه‌های دولتی شرکت کنند. آن‌ها زمان محدودی دارند تا درخواست خود را به دانشگاه اطلاع بدهند؛ در غیر این صورت، ظرفیت دانشجویان تکمیل شده و باید برای پذیرش در دانشگاه یکسال صبر کرده و دوباره درخواست خود را ارسال کنند.

 

الزامات زندگی دانشجویی در مهاجرت تحصیلی به روسیه #7

 

دانشگاه های معتبر برای تحصیل در روسیه از جمله

دانشگاه دولتی موسکو لومونوسوف، دانشگاه ایالتی نوروسیبریک، دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ و دانشگاه دولتی تامسک موسسه فیزیک و فناوری مسکو است.

دوره‌های آمادگی برای تحصیل در روسیه

این دوره آمادگی اجباری صرفا برای تحصیل در دانشگاه به زبان روسی است. که در همان دانشگاه‌های محل تحصیل انجام میشوند و اگر بخواهند دانشجویان به زبان انگلیسی در دانشگاه‌ها تحصیل کنند نیاز به گذراندن این دوره ندارند.

بورسیه دانشگاه‌ها برای تحصیل در روسیه

با توجه به مدارک علمی شما بورسیه تحصیل در روسیه به شما تعلق میگیرد، ولی در کل بورسیه تحصیلی تحصیل در روسیه، بیشتر در مقاطع ارشد و دکترا به داوطلبان واگذار می‌شود. در این صورت، فرد مدارک مورد نیاز را که در ادامه متذکر میشویم را باید به دانشگاه ارجاع بدهد که این مدارک شامل موارد زیر است:

  • مدرک لیسانس یا بالاتر از دانشگاه‌های معتبر.
  • تاییدیه از استاد ناظری که دکترا را بر عهده داشت.
  • آیلتس 5و6.
  • مقاله‌های بین‌المللی که میتواند در این زمینه کمک زیادی کند.

شرایط تحصیل رایگان برای تحصیل در روسیه

کشور روسیه، بزرگترین کشور در زمینه تحصیلات است که با کمترین هزینه حتی میتواند بیشترین بازدهی را داشته باشد. کشور روسیه دارای بهترین دانشگاه‌ها در دنیا است که دانشگاه‌های این کشور مورد تایید وزارت علوم ایران نیز هستند.

به منظور استفاده از تحصیل رایگان در کشور روسیه، باید فرم تحصیل رایگان را برای این کشور ارسال کرده و بعد از آن باید رزومه تحصیلی و دلیل آنکه میخواهد تحصیل رایگان در آن دانشگاه را داشته باشد را بیان کنید. این مهمترین شرایط تحصیل در روسیه بصورت رایگان است. بعد از آن، باید در آزمون ورودی شرکت کنید، اگر در این آزمون ورودی قبول شوید، میتوانند در 6 دانشگاه درخواست تحصیل رایگان کنند. در شرایطی که در این آزمون قبول شوید، میتوانید بدون پرداخت هزینه در دانشگاه تحصیل کرده و حتی دولت روسیه هم کمک هزینه به شما پرداخت خواهد کرد. یکی دیگر از موارد مثبت پس از قبولی ورودی آزمون در دانشگاه بیمه دانشجویی است.

سخن آخر

بنا به گفته‌ها، برای تحصیل در روسیه باید تمام مواردی که گفته شد، مانند شرایط آب و هوایی کشور روسیه، کیفیت تحصیل، هزینه تحصیل و... را مورد بررسی قرار دهید. کشور روسیه برای تحصیل یکی از بهترین کشورها است؛ چرا در دانشگاه‌های کشور روسیه، می‌توان با کمترین هزینه بیشترین کیفیت تحصیل و بیشترین بازدهی را داشت. از همراهی شما متشکریم.