shahlanazari45[at]gmail.com
0079770131849 _ 09120386829 ـ 02186127228,
ساعات کاری از 8 صبح تا 9 شب

تحصیل در روسیه , مهاجرت به روسیه

بورسیه تحصیل در روسیه

مهاجرت به روسیه برای تحصیل در روسیه، یک سرمایه‌گزاری بزرگ برای دانشجویان و دانش آموزان بوده و به آن‌ها فرصتی برای تبدیل شدن به یک متخصصدر سطح بین المللی با آموزش در دانشگاه‌های معتبر روسیه می‌دهد. تحصیل در روسیه، علاوه بر داشتن دانشگاه‌های با رتبه‌ی علمی خوب، به علت مقرون به صرفه‌تر بودن نسبت به دانشگاه‌های اروپایی، در لیست مقاصد مهاجرتی افراد به ویژه ایرانیان، قرار دارد. اما با این وجود، هزینه‌های جانبی مهاجرت به روسیه ممکن است برای برخی از افراد مستعد زیاد بوده و در روند مهاجرت به روسیه برای تحصیل در روسیه آن‌ها، مشکل ساز شود. خوشبختانه، دانشگاه‌ها و دولت روسیه، با بورسیه کردن افراد و پرداخت کمک هزینه‌ها، موجب ادامه تحصیل دانشجویان توانمند را فراهم می‌کنند.

در ادامه‌ی این مقاله، به بررسی ابعاد کلی بورسیه تحصیلی در روسیه برای مهاجرت به روسیه و تحصیل در روسیه می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 می‌توانید برای دریافت رایگان مشاوره مهاجرت به روسیه ، با ما تماس بگیرید.

 

بورسیه تحصیل در روسیه #1

 

بهترین بورسیه تحصیلی در روسیه برای دانشجویان

بورسیه‌ها، بخش مهمی از فرایند ادامه تحصیل دانشجویان مهاجر در خارج از کشور هستند. بورسیه تحصیل در روسیه، نه تنها باعث کاهش بار هزینه‌ها در زمان مهاجرت به روسیه شده بلکه موجب افزایش حس مسئولیت پذیری نیز در آنان می‌شود. در ادامه برخی از محبوب‌ترین بورسیه تحصیل در روسیه را مطرح می‌کنیم:

  • بورسیه‌های دولتی تحصیل در روسیه

هر ساله برای دانشجویان مهاجر که تحصیل در روسیه را انتخاب می‌کنند، مجموعه‌ای از بورسیه‌‌های دولتی ( شهریه رایگان، خوابگاه دانشجویی، کمک هزینه تحصیلی و... ) در نظر گرفته شده است. برای استفاده از بورسیه دولتی تحصیل در روسیه، دانشجویان باید از طریق آزمونی دولتی به نام EGE، اقدام کنند. در روسیه نیز این آزمون برای دانش آموزان دبیرستانی که قصد ورود به دانشگاه را دارند نیز برگذار می‌شود. همچنین جدا از این بورسیه دولتی تحصیل در روسیه ، دولت روسیه «نقاط دولتی» را برای پذیرش در دانشگاه‌های مختلف به دانشجویان خارج از کشور ارائه می‌کند. در طول سال 2020، 15000 مکان اعلام شد.

بورسیه دولتی تحصیل در روسیه که به یک دانشجو تعلق می‌گیرد، شامل موارد زیر است:

    • شهریه رایگان؛ دانشجویانی که بورسیه دولتی تحصیل در روسیه دریافت می‌کنند، برای کل برنامه‌ی تحصیلی ( کل بازه‌ی زمانی تحصیل در روسیه )، شهریه‌ آن‌ها رایگان خواهد شد. در سال 2020، میانگین مبلغ روسیه تحصیل در روسیه 1484 روبل در ماه اعلام شده است.
    • کمک هزینه تحصیل در روسیه در کل بازه‌ی زمانی تحصیل در روسیه، ( صرف نظر از عملکرد دانشجو )
    • خوابگاه دانشجویی وابسته به در دسترس، بخشی از بورسیه تحصیل در روسیه است.
    • یکی دیگر از مواردی در بورسیه تحصیلی دولتی تحصیل در روسیه شامل می‌شود، برای دانشجویانی است به زبان روسی تسلط ندارند؛ به این صورت که این دانشجویان در بخش مقدماتی ثبت نام کرده و در آنجا به مدت یکسال زبان روسی به همراه رشته‌های عمومی بر اساس رشته‌ی انتخابی خود می‌خوانند.

بورسیه دولتی تحصیل در روسیه و به طور کلی همه‌ی بورسیه‌های تحصیل در روسیه، شامل موارد زیر نمی‌شوند:

    • هزینه سفر به روسیه و یا داخل کشور
    • مخارج زندگی
    • بیمه نامه درمانی داوطلبانه
    • دانشجویانی که فارغ التحصیل شده و دوره‌ی کارآموزی خود را می‌گذرانند، در بورسیه‌های تحصیل در روسیه ، فقط تامین خوابگاه شامل آن‌ها می‌شود.

تخصیص بورسیه‌های دولتی تحصیل در روسیه ، از سمت Rossotrudnichestvo (آژانس فدرال برای کشورهای مشترک المنافع، هموطنان مقیم خارج از کشور و همکاری بین المللی بشردوستانه) از طریق شبکه دفاتر جهانی خود و همچنین سفارت خانه‌های روسیه در کشورها، مدیریت می‌شود. از این رو بسته به کشوری که دانشجویان در آن ساکن هستند، برنامه‌های آزمون و مصاحبه منتشر و برای داوطلبان پست می‌شود.

 

  • بورسیه‌های غیر دولتی تحصیل در روسیه

بورسیه‌های غیر دولتی تحصیل در روسیه شامل انواع زیر می‌شود:

    • پروژه بورسیه تحصیل در روسیه؛ بورسیه تحصیلی روسیه درهای باز (Open Doors Russian Scholarships )

در حال حاضر، درخواست برای بورسیه تحصیلی توسط دولت روسیه 2022 باز است. وزارت آموزش و علوم فدراسیون روسیه و انجمن جهانی دانشگاه‌ها برای ارائه «بورسیه‌های روسی درهای باز» برای دانشجویان خارج از کشور از هر کشوری برای تحصیل در روسیه همکاری می‌کنند. این بورسیه تحصیلی فقط بر اساس نتایج یک آزمون رقابتی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اقتصاد، علوم کامپیوتر، فیزیک یا ریاضیات قابل استفاده است.

دانشجویانی که واجد شرایط به عنوان برندگان و نایب قهرمانان بورسیه تحصیل در روسیه هستند، این فرصت را خواهند داشت که یک دوره تحصیلی کارشناسی ارشد را دنبال کنند و با معافیت 100٪ از شهریه، برای یک دانشگاه روسیه درخواست دهند.

این پروژه اولین مسابقه بین المللی روسیه برای دانشجویان آینده نگر کارشناسی ارشد است. این بورسیه به همه کسانی که در روسیه در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های ریاضی، فیزیک، علوم کامپیوتر یا اقتصاد تحصیل می‌کنند، ارائه می‌شود. برای درخواست این بورسیه تحصیل در روسیه، کافی است فرم درخواست را پر کرده و مدارک مورد نیاز را ارسال کنید.

    • بورسیه‌های تحقیقاتی BP در روسیه

بورسیه‌های تحصیلی روسیه از 15000 تا 35000 روبل در ماه برای دانشجویانی که در یکی از شرکای دانشگاه روسیه در رشته انرژی و اقتصاد تحصیل می‌کنند، در دسترس است. متقاضیان باید از دولت کمک مالی دریافت کنند، نمرات عالی داشته باشند و تمایل به پیشرفت در رشته انتخابی خود در آینده داشته باشند.

 

  • بورسیه‌های تحصیل در روسیه ویژه دانشگاه‌ها

در ادامه برخی از مشهورترین و محبوب‌ترین بورسیه‌های روسیه مبتنی بر دانشگاه برای دانشجویان بین المللی در روسیه را آورده‌ایم:

    • دانشگاه ملی تحقیقات هسته‌ای ( Mephl )

نام دانشگاه خود نشان دهنده‌ی این است دانشگاه یک دانشگاه پژوهش محور است. این دانشگاه از دانشمندان برجسته روسی و خارجی برای کار در موسسات آموزش عالی روسیه دعوت می‌کند. Mephl برای حمایت از دانشجویان دوره کارشناسی و دانش آموزان، دانشمندان جوان، داوطلبان و دکترای علوم، و همچنین مدارس علمی پیشرو فدراسیون روسیه، به تایید شورای علوم رئیس جمهور روسیه و دولت فدراسیون روسیه، کمک هزینه دریافت می‌کند. بنابراین، چندین بورس تحصیل در روسیه ارائه می‌کند. برنامه بورسیه تحصیلی، در زمینه ارائه فرصت‌های تحقیقاتی مناسب برای همه علاقه مندان محترم علم در جهان فعالیت می‌کند.

 

 

بورسیه تحصیل در روسیه #3

 

 

    • موسسه فیزیک و فناوری مسکو (MIPT )

MIPT بورسیه‌های تحصیل در روسیه را به دانشجویانی ارائه می‌دهد که پتانسیل عملکرد تحصیلی برتر را نشان می‌دهند. کمک‌های مالی به صورت رقابتی اعطا می‌شود. دانش آموزان بر اساس عملکرد تحصیلی خود، کمک‌های مالی را در قالب کمک هزینه ماهانه منظم دریافت می‌کنند.

 

    • مسابقات جهانی بورسیه دانشگاه HSE، روسیه (بورسیه تحصیلی کامل برای مقطع کارشناسی ارشد)

دانشگاه HSE، یک مؤسسه مشهور علوم اقتصادی و اجتماعی روسیه است که در مسکو واقع شده است که به دلیل کیفیت بالای آموزش شهرت دارد. به 5 برنده این مسابقه تا 50 درصد در شهریه دوره تحصیلات تکمیلی خود بورسیه تعلق می‌گیرد. این بورسیه‌های تحصیلی روسیه برای دانشجویان خارج از کشور و روس‌ها قابل اجرا است. شرکت کننده برای درخواست باید زیر 40 سال سن داشته باشد.

این دانشگاه انواع بورسیه‌های تحصیل در روسیه را برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد که 25 تا 100 درصد از شهریه آن‌ها را در تمام سطوح تحصیلی پوشش می‌دهد. با این حال، بورسیه دانشگاه فقط هزینه‌های تحصیل را پوشش داده و تمام هزینه‌های باقی مانده باید توسط خود دانشجو انجام شود. HSE بورسیه‌های تحصیلی مختلفی را به اتباع غیر روسی ارائه می‌دهد و میزان بورسیه با عملکرد تحصیلی خوب دانشجو رابطه مستقیم دارد.

 

بورسیه تحصیل در روسیه #5

 

سخن آخر

در این مقاله سعی داشتیم تا با مروری بر انواع بورسیه تحصیل در روسیه ، راهنمایی کاملی برای مهاجرت به روسیه داشته باشیم. می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان مهاجرت به روسیه با ما تماس بگیرید.