shahlanazari45[at]gmail.com
0079770131849 _ 09120386829 ـ 02186127228,
ساعات کاری از 8 صبح تا 9 شب

دانشگاه‌های دندان پزشکی روسیه , دندان پزشکی در روسیه , تحصیل دندان پزشکی در روسیه

دانشگاه‌های دندان پزشکی روسیه

کشور روسیه، از جمله مقصدهای  محبوب دانشجویان بین المللی برای دنبال کردن رشته‌ی دندان پزشکی، از دوران اتحاد جماهیر شوروی تاکنون بوده است. افرادی که از دانشگاه‌های دندان پزشکی روسیه فارغ التحصیل شده‌اند، در حال حاضر در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های پیشرو در سراسر جهان مشغول به فعالیت هستند. رشته‌ی دندان پزشکی در روسیه به دلیل پرداخت یارانه بسیار زیاد توسط وزارت بهداشت و آموزش روسیه، در مقایسه با سایر کشورهای غربی، گزینه ایده‌آلی برای دانشجویان بین المللی است.

علاوه براین، تحصیل در رشته‌ی دندان پزشکی در کشور روسیه، در میان دانشجویان سراسر جهان، بسیار محبوب بوده و با استقبال زیادی مواجه شده است. درواقع، بعد از پزشکی، بیشترین رشته‌ی انتخاب شده توسط دانشجویان بین المللی، دندان پزشکی در روسیه می‌باشد.

کیفیت بالای آموزش همراه با هزینه کم، یکی از دلایل اصلی انتخاب دانشگاه‌های دندان پزشکی روسیه برای  ادامه‌ی تحصیل در این رشته توسط دانشجویان از سراسر جهان به ویژه ایران می‌باشد.

 در این مقاله به معرفی کلی رشته‌ی دندان پزشکی در روسیه و بررسی دانشگاه‌های دندان پزشکی در روسیه می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

همچنین برای دریافت مشاوره‌ی رایگان می‌توانید از اینجا اقدام کنید.

 

دندان پزشکی در روسیه

می‌توان گفت که در دهه‌ی گذشته تعداد دانش آموزان بین المللی که برای دندان پزشکی روسیه انتخاب شده‌اند، ده برابر افزایش یافته است. تمام دانشگاه‌ها و دانشکده‌های پزشکی، توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO ) تایید شده و در شورای پزشکی کشور‌هایهاخ9تها پیشرو مانند ایلات متحده آمریکا، انگلستان، کشورهای خاورمیانه، استرالیا، هند، کانادا و غیره تایید و شناخته شده هستند.

دندان پزشکی همواره یکی از پرتقاضاترین رشته‌های دانشگاهی برای ادامه‌ی تحصیل می‌باشد. این رشته به ویژه در بین دانش آموزان ایرانی، طرفداران زیادی داشته و هرساله تعداد زیادی از دانش آموزان با انتخاب رشته‌ی تجربی‌، خودشان را برای شرکت در کنکور و رقابت برای کسب رتبه‌ی بهتر و در نتیجه قبولی در رشته‌ی دندان پزشکی در بهترین دانشگاه‌ها، آماده می‌کنند. اما همان طور که می‌دانید، با وجود سد بزرگی به نام کنکور و سختی‌هایی که با خود به همراه دارد، رویای دندان پزشکی برای همه‌ی دانش آموزان قابل تحقق نیست.

در این مواقع، گزینه‌های دیگر نیز برای دانش آموزان پیش رو خواهد بود و یکی از آن‌ها، ادامه‌ی تحصیل در رشته‌ی مورد علاقه‌شان در خارج از کشور می‌باشد. در این زمان، دانش آموزان گزینه‌های زیادی برای انتخاب خواهند داشت که ممکن است موجب سردرگمی‌ آن‌ها شود، اما یکی از بهترین گزینه‌ها برای ادامه‌ی تحصیل در رشته‌ی پزشکی، کشور روسیه و دانشگاه‌های دندان پزشکی آن می‌باشد. از دلایل این انتخاب می‌توان به طور کلی به موارد زیر اشاره کرد:

  • آموزش با کیفیت
  • آموزش و یادگیری مقرون به صرفه برای قشر دانشجو 
  • مدارک معتبر و شناخته شده به صورت جهانی
  • و ...

 

دانشگاه‌های دندان پزشکی در روسیه

همان طور که در پاراگراف‌های قبل نیز به آن اشاره کردیم ، حضور دانشگاه‌های دندان پزشکی روسیه در بین دانشگاه‌های برتر جهانی، یکی از دلایلی است که انتخاب دانشگاه‌های این کشور را به انتخاب مناسبی برای دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است. در ادامه به معرفی مهم‌ترین دانشگاه‌های دندان پزشکی روسیه می‌پردازیم.

 

1. دانشگاه نووسیبریسک

دانشگاه نووسیبریسک در شهر سیبری روسیه قرار داشته و به طور تخصصی تنهارارائه دهنده‌ی رشته پزشکی است. سیبری به دلیل داشتن منابع عظیمی که دارد، همواره یکی از مهمترین مناطق قابل اهمیت در کشور روسیه بوده و خواهد ماند. هر جا منابعی وجود داشته باشد، صنعت نیز وجود خواهد داشت و هر کجا که صنعت وجود داشته باشد، همیشه نیاز به نیروهای متبهر علمی نیز وجود دارد. طبق این منطق ساده، نووسیبیرسک در قلب سیبری تاسیس شد و در مدت کوتاهی دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک به یکی از با ارزش‌ترین و جدایی ناپذیرترین بخش آن تبدیل شد.

دانشگاه نووسیبریسک یکی از دانشگاه‌های مورد تایید ایران بوده که دو سال اول به زبان انگلیسی و از سال سوم به  زبان روسی تدریس می‌شود. همچنین آزمون ورودی دانشگاه به زبان انگلیسی بوده که شامل دروس زیست و شیمی و زبان انگلیسی می‌باشد.

نکته‌ی قابل توجه این است که برای تحصیل در این دانشگاه، نیازی به گذراندن دوره‌ی پادفک نمی‌باشد.

می‌توانید برای آشنایی با دوره پادفک، مقاله‌ی " دوره پادفک چیست؟ " را مطالعه کنید.

 

دانشگاه‌های دندان پزشکی روسیه #1

 

2. دانشگاه سماشکو

دانشگاه سماشکو در پایتخت کشور روسیه، شهرمسکو، قرار داشته و رشته‌های پزشکی و دندان پزشکی را ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که دانشگاه سماشکو به عنوان دانشگاه تخصصی دندانپزشکی مسکو نام گرفته است.

این دانشگاه درسال 1922 تاسیس شده واز مهمترین موسسه آموزش عالی در شاخه دندانپزشکی و مرکزفعال انجام تحقیقات علمی دندانپزشکی نیز شناخته می‌شود. دانشگاه سماشکو در واقع یکی از جامع‌ترین دانشگاه‌های علوم پزشکی اروپای شرقی بشمارمی‌رود که بیش از ۹۰ سال است در رشته دندانپزشکی و پزشکی فعالیت دارد. تحصیل دراین دانشگاه یک تجربه بسیار عالی می‌باشد؛ چرا که فارغ التحصیلان این دانشگاه، دانشجویان نخبه و ممتاز بوده و درکارخود بسیار حرفه ای هستند. هدف اصلی این دانشگاه ارتقاء علم دندانپزشکی و انجام تحقیق دراین زمینه می‌باشد.

 

3. دانشگاه فدرال اورال (Ural State Medical University  )

دانشگاه پزشکی دولتی اورال در یکاترینبورگ (Yekaterinburg)، استان اسوردلوفسک  در منطقه اورال روسیه، یک دانشگاه پزشکی عمومی است. این دانشگاه، یکی از موسسات آموزش عالی در منطقه اسوردلوفسک (Sverdlovsk ) است که خدمات آموزش عالی را برای پزشکان و داروسازان ارائه می‌دهد. دانشگاه پزشکی دولتی اورال، در سال 1930 تأسیس شده است. علاوه بر این، امروزه یک قطب حیاتی برای تحقیق و آموزش بوده که در حال حاضر 6000 دانشجوی روسی و بین‌المللی در آن مشغول به تحصیل هستند. دندانپزشکی، جراحی، بهداشت، علوم کاربردی و تجارت، پرستاری و داروسازی دوره‌هایی هستند که در دانشگاه علوم پزشکی اورال ارائه می‌شود.

 

دانشگاه‌های دندان پزشکی روسیه #3

 

4. دانشگاه دولتی پزشکی Bashkir

دانشگاه دولتیBashkir ، در سال 1909 در شهر اوفا ( Ufa )، پایتخت جمهوری باشقیرستان ( Bashkortostan ) تاسیس شد و یک دانشگاه کلاسیک در روسیه محسوب می‌شود. امروزه در این دانشگاه، بیش از ده هزارداننشجو مشغول به تحصیل بوده و از این تعداد فقط حدود 2000 نفر آن‌ها ساکن روسیه بوده و مابقی آن‌ها، دانشجویان بین الملل و مهاجر هستند.

مهم‌ترین نکته‌ی تمایز دانشگاه Bashkir در مقایسه با دیگر دانشگاه‌ها، در کلینیک این دانشگاه بوده که در این کلینیک، هماهنگی قابل توجهی است که بین آموزه‌های علمی و فرایندهای پزشکی وجود دارد.

این دانشگاه کلاس‌های عمومی پزشکی، دندانپزشکی، اطفال، پرستاری و زیست شناسی را برگزار می‌کند.

 

5. دانشگاه پزشکی دولتی بالکریان کاباردینو (Kabardino Balkarian State Medical University )

دانشگاه ایالتی Kabardino-Balkarian در شهر نالچیک قفقاز، پایتخت جمهوری کاباردینو-بالکاریا روسیه واقع شده است و یک دانشگاه تحصیلات تکمیلی و دولتی بوده که در 5 آوریل 1957 تاسیس شده است. در قفقاز شمالی، یکی از برجسته‌ترین دانشگاه‌ها می‌باشد.

نکته‌ی قابل ذکر این است زبان تدریس در این دانشگاه، زبان انگلیسی بوده و این موضوع برای دانشجویانی که مسلط به زبان روسی نیستند، امتیاز مثبتی محسوب می‌شود.

 

6. دانشگاه فدرال کازان

یکی از بهترین دانشگاه‌های روسیه برای رشته‌های پزشکی و دندان پزشکی، دانشگاه فدرال کازان می‌باشد. شهر کازان در ۷۹۷ کیلومتری شهر مسکو قرار دارد و مرکز صنعتی بازرگانی در مرز اروپا و آسیا است. دارای آب وهوای گرم و‌ معتدل بوده و میزان بارش در کازان میانگین بالایی دارد. همچنین پذیرش پاتفک در دانشگاه فدرال کازان به آسانی صورت گرفته و میزان شهریه دوره پاتفک بین ۲۱۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار در سال می‌باشد.

می‌توانید برای آشنایی بیشتر با دانشگاه فدرال کازان روسیه، از اینجا وارد شوید.

 

دانشگاه‌های دندان پزشکی روسیه #5

 

سخن آخر

 انتخاب دانشگاه‌های کشور روسیه برای ادامه‌ی تحصیل، به دلیل آسانی در پذیرش دانشجو و مقرون به صرفه بودن در هزینه‌ها، بسیار انتخاب مناسبی می‌باشد. در این مقاله سعی کردیم با معرفی چندین دانشگاه مهم دندان پزشکی در روسیه، شما را در این زمینه راهنمایی کنیم. از همراهی شما متشکریم.