shahlanazari45[at]gmail.com
0079770131849 _ 09120386829 ـ 02186127228,
ساعات کاری از 8 صبح تا 9 شب

تحصیل در روسیه , مهاجرت تحصیلی به روسیه , دانشگاه فدرال کازان

دانشگاه فدرال کازان

یکی از قدیمی‌ترین، بزرگ‌ترین و معتبر‌ترین دانشگاه‌های پزشکی روسیه و جهان،  دانشگاه علوم پزشکی کازان می باشد، که توسط امپراتور الکساندر اوّل تأسیس شده است وبا 200سال تجربه در آموزش پزشکی ،KSMU با توجه به این که یکی از دانشگاه‌های بین‌المللی روسیه است پزشکان بسیاری به جامعه پزشکی هدیه کرده است. پردیس اصلی دانشگاه علوم پزشکی کازان روسیه در مرکز کازان واقع شده است و متشکل از ساختمان‌های نئوکلاسیک بزرگ با مؤسسه فیزیک می باشد . در واقع دانشگاه علوم پزشکی کازان یک مرکز آموزشی دولتی چند منظوره و چند بخشی می باشد که در زمینه پزشکی فعالیت می کند. همچنین این دانشگاه دارای 250 دپارتمان، 16 دانشکده ،13 انستیتو ،3 مدرسه آموزش عالی، کتابخانه‌های بزرگ و متعدد جهت بهره‌مندی دانشجویان نیز است. دانشگاه علوم پزشکی کازان پذیرای دانشجویان بین‌المللی‌ای است که با توجه به نتیجه‌ی امتحانات و کسب مدرک دیپلم متوسطه، آن‌ها را آماده پذیرش در دانشگاه‌های کشور خود می نماید.

 

موقعیت جغرافیایی کازان

ایالت کازان یکی از زیبا ترین، پر جاذبه‌ترین و هشتمین شهر پر جمعیت روسیه به شمار می رود. شهر کازان محل تلاقی رود‌های ولگا و قازانکا در پخش اروپایی روسیه است. این شهر از مراکز صنعتی،  بازرگانی، فرهنگی و ورزشی در مرز اروپا و آسیا است . کازان پایتخت و بزرگ‌ترین شهر جمهوری تاتارستان است که در جنوب غربی روسیه و در کنار رودخانه ولگا واقع شده است . شهر کازان 49متر بالا‌تر از سطح دریا قرار دارد و دارای آب و هوای معتدل و سرد است. در سیستم طبقه بندی اقلیمی (کوپن گایگر) این منطقه از لحاظ آب و هوایی به عنوان منطقه‌ای با اقلیم قاره‌ای مرطوب شناخته می شود. اگر اسم این شهر را به نام شهر جوان شنیدید اصلا تعجب نکنید؛چرا که بزرگ‌ترین شهر دانشجویی روسیه بوده و از کشورها و ملیّت‌های مختلفی در حال تحصیل در این شهر هستند. یک شهر چند ملیّتی در مرکز اروپا! همچنین کنسولگری 4 کشور در شهر کازان قرار گرفته است :ایران، ترکیه، مجارستان و قزاقستان.

 

زبان و مذهب 

زبان مردم این شهر روسی است و زبان تاتار در بین تاتارها به طور گسترده‌ای رایج است. جمعیّت قابل توجّهی در این شهر مسلمان(شیعه) هستند و غذای حلال که مشکل بعضی از دوستان است در این شهر به وفور یافت می شود. یک ویژگی مهمّ پایتخت جمهوری تا تارستان هم‌زیستی مسالمت‌آمیز مردم از ادیان و اعتقاد‌ات مختلف است. مسیحیت ارتودکس، بوداگرایی و یهودیت ادیان متنوع در روسیه هستند. اسلام دوّمین مذهب رسمی کشور روسیه می باشد که جمعیت مسلمانان عمدتاً در ایالت‌های چچن، داغستان و کازان (تاتارستان) ساکن هستند. شهر کازان روسیه به خاطر فرهنگ مشترک روسی و آسیای شرقی که دارد مشهور است. مسجد معروف "قل شریف"نگین اصلی کاخ کرملین است ؛این مسجد به عنوان بزرگ‌ترین عبادتگاه مسمانان در اروپا و محل نگهداری مجموعه‌ای غنی از کتاب‌های قدیمی با بنایی قرون وسطایی شناخته شده ‌است!

 

مکان های دیدنی شهر کازان 

شهر کازان روسیه در واقع مقصدی ایده‌آل برای مسافران در تمام فصول سال بوده وشهری با شکوه و توریستی با مناظر زیبا و دل‌فریب است که با استقبال گرم محلی ها از مهمانان خاطرات به یاد ماندنی را در ذهن مسافران حک می کند. معبد تمام ادیان، که توسط فردی به نام (ایلدر خانوف)  ساخته شده، زیبایی رودخانه ولگا را دو برابر کرده است. از دیگر مکان‌های دیدنی شهر کازان می ‌توان به موزه چاک چاک، موزه سبک زندگی، محله قدیمی تاتارها، کلیسای سنت پیتر و پائول، ساختمان تئاتر عروسکی‌ تاتار، استادیوم کازان‌‌ آرنا، برج ناقوس کلیسای اپیفنی، مسجد مرجانی کازان، کاخ کشاورزان، پل هزاره کازان و...اشاره کرد.

 

معروف‌ترین رشته های دانشگاه علوم پزشکی کازان

از سال 2009دانشگاه علوم پزشکی کازان که  پیشتر به عنوان نام دانشگاه دولتی را با خود یدک می‌کشید به دانشگاه فدرال تغییر نام داد. در دانشگاه علوم پزشکی کازان همانند سایر دانشگاه‌های سراسرجهان، برای رشته های ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی و زبان شناسی اهمیّت بسیاری قائل است. همچنین رشته‌های‌ داروشناسی، زمین شناسی، فناوری نانو، فناوری اطلاعات، نفت و گاز از اهمیت بسیاری برخوردار هستند. البته در زمینه‌های روانشناسی، فرهنگ شناسی، علوم انسانی، آموزش و پرورش و حوزه‌های مرتبط دیگر نیز می‌توانید تحصیل کنید.. طبق نتایج رتبه بندی دانشگاه های پزشکی در روسیه، دانشگاه علوم پزشکی کازان در رتبه سوّم از این رتبه بندی قرار دارد.

 

شرایط پذیرش در دانشگاه علوم پزشکی کازان

گذراندن مقطع آموزش متوسطه و داشتن مدارک کافی برای متقاضی ورود به دانشگاه از کشور خود ضروری است. تمامی متقاضیان باید در آزمون ورودی به دانشگاه شرکت کنند و شرایط اخذ پذیرش بستگی به رشته انتخابی دانشجو دارد. دانشگاه علوم پزشکی کازان دارای بورسیه تحصیلی ویژه می‌باشد و در زمینه کمک هزینه تحصیلی، از دانشگاه‌های پیشرو می باشد. جای نگرانی نیست اگر شما مسلط به زبان روسی نیستید! دانشجویانی که به زبان روسی مسلط نیستند و در عین حال، قصد ادامه تحصیل در این داشنگاه را دارند می بایست در دوره پادفک دانشگاه شرکت کنند. در واقع از اصلی ترین دلایل برگزاری دوره پادفک در کنار دروس اصلی، تسلط به زبان روسی به عنوان اولین نیاز دانشجو برای تحصیل در روسیه است.

 

شرایط اقامت در دانشجویان شهر کازان

در اکثر دانشگاه‌های روسیه برای دانشجویان خارجی دوره‌های آمادگی در نظر گرفته شده است. همچنین خوابگاه‌های دانشگاه کازان نوساز بوده و خوشبختانه امکان اسکان برای همه ی دانشجویان خارجی که از 80 کشور در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند، فراهم شده است. خوابگاه‌ها دارای اتاق های یک نفره، دونفره و سه نفره می باشد. امکانات رفاهی آموزش نظیر (سالن های ورزشی، زمین چمن، استخر، رستوران، کافه) و همچنین پارک‌های بزرگ موجود در محوطه دانشگاه، فضایی بسیار زیبا، آرام و دلنشین را برای دانشجویان بین‌المللی فرآهم کرده است. سال تحصیلی از اول شهریور شروع می شود و دارای دو ترم است.

 

مزایای دانشگاه علوم پزشکی کازان

  • در زمینه انواع جراحی‌های نوین و جراحی‌های میکروسکوپی و لیزری، یکی از دانشگاه‌های پیشرو می‌باشد.

  • همکاری بین‌المللی با سایر کشورها در  زمینه‌ی اخذ پذیرش و انتقال دانشجو، دارای 40 سال تجربه برای دانشجویان بین‌المللی است.

  • برای تحصیل به زبان انگلیسی نیاز به پادفک ندارید.
  • بر اساس آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران، در سال‌های (2021-2022 )، رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به زبان انگلیسی و روسی  در دانشگاه پزشکی کازان مورد تأیید می‌باشد.
  • دارای 150 آزمایشگاه مدرن در سطح جهانی است.
  • ایجاد تحول در زمینه های داروسازی، زیست پزشکی و...
  • دارای بزرگترین پارک نوآوری اقتصادی و علمی در شرق اروپا، به نام پارک آی تی کازان
  • پیشرو در زمینه های پتروشیمی، بیوتکنولوژی، ماشین سازی و IT می باشد.

 

دانشگاه فدرال کازان  #1

 

پیشینه دانشگاه علوم پزشکی کازان

نکته جالب توجه این است که بسیاری از فرهیختگان نامی جهان، روزگاری در این دانشگاه تحصیل می‌کرده‌اند. از فارغ التحصیلان مشهور این دانشگاه نیز می توان به رمان نویس معروف لئوتولستوی، ولادیمیر لنین، الکساندر بوتلروف شیمی‌دان، نیکولای زنین وبسیاری دیگر اشاره کرد. در این مقاله به معرفی دانشگاه کازان، ویژگی‌ها و امکانات موجود در این دانشگاه پرداختیم. همچنین رتبه و ارزش گزاری این دانشگاه را در سطح جهانی نیز بررسی کردیم.

همچنین اگر تمایل به ادامه تحصیل در این دانشگاه را دارید، میتوانید با تکمیل فرم مشاوره از تمام شرایط و هزینه‌های آن نیز مطلع شوید. البته برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید به وب سایت دانشگاه علوم پزشکی کازان نیز مراجعه فرمایید.