shahlanazari45[at]gmail.com
0079770131849 _ 09120386829 ـ 02186127228,
ساعات کاری از 8 صبح تا 9 شب

پادفک

دوره پادفک چیست؟

امروزه تعداد متقاضیان تحصیل در روسیه بسیار افزایش یافته‌است. دلیل این افزایش، شرایط ایده‌آلی است که دانشگاه‌های روسیه برای دانشجویان به وجود آورده‌اند. در حقیقت اعتبار و کیفیت تحصیلی بالای دانشگاه‌های روسیه باعث شده تا ایرانیان زیادی قصد تحصیل رشته‌ی پزشکی در روسیه یا سایر رشته‌ها را در این کشور داشته باشند. از طرف دیگر، شرایط کار کردن و ماندن پس از تحصیل در روسیه، بسیار آسان است به همین دلیل نیز این کشور به یکی از مهم‌ترین مراکز پذیرش دانشجویان بین‌الملل تبدیل گشته‌است. مانند هر کشور معتبر دیگری، برای تحصیل در روسیه، شرایط متفاوتی تعیین شده‌اشت. در حقیقت برای آن که بتوانید هم به راحتی در روسیه تحصیل کنید و هم در آینده کار موفقی داشته باشید نیاز است تا این شرایط را فراهم نمایید. دوره پادفک یکی از مهم‌ترین دوره‌هایی است که دانشجویان باید برای تحصیل در روسیه آن را بگذرانند. با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه‌ی این مقاله به بررسی دوره‌ی پادفک می‌پردازیم.

 

دوره پادفک

همانطور که می‌دانید دانشجویان خارجی برای تحصیل در بسیاری از کشورهای اروپایی نیاز است تا مدتی پیش از شروع تحصیل، در مراکزی تحت عنوان کالج به یادگیری زبان آن کشور بپردازند. دوره پادفک، نمونه‌ی پیشرفته‌تر و همزمان آسان‌تر این نوع کالج‌ها است. در حقیقت تمامی افرادی که قصد تحصیل در روسیه را دارند باید پیش از ورود به دانشگاه، دوره پادفک را بگذرانند. همانطور که ذکر شد، دوره پادفک در روسیه دارای تفاوت‌های اساسی با کالج‌ها است. در این دوره، دانشجویان براساس رشته‌ای که قرار است اقدام به تحصیل نمایند، آموزش می‌بینند. برای مثال اگر شما متقاضی رشته‌ی پزشکی در روسیه هستید، در دوره پادفک، علاوه بر یادگیری مبانی زبان روسی، دروس پایه‌ی مورد نیاز رشته‌ی پزشکی مانند زیست‌شناسی را نیز به زبان روسی فرا می‌گیرید. با توجه به توضیح اخیر می‌توان به این نتیجه رسید که دوره پادفک در روسیه به نوعی، گرفتن مدرک دیپلم برای ورود به دانشگاه‌های روسیه است. این نکته را در نظر داشته باشید که بدون گذراندن دوره پادفک، امکان ماندن شما در روسیه، پس از تحصیل، بسیار پایین خواهد بود.

 

دوره پادفک چیست؟ #1

 

آزمون و مدت دوره پادفک

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که اکثر افراد متقاضی تحصیل در روسیه دارند آن است که باید تا چه مدت، در دوره‌ی پادفک تحصیل کنند. همانطور که ذکر شد، این دوره، باعث پیشرفت شما در زبان روسی خواهد شد اما این نکته را باید در نظر داشته باشید که در صورتی که به زبان روسی مسلط نیستید نمی‌توانید این پیشرفت را طی سه ماه به دست آورید به همین دلیل نیز مدت دوره پادفک معمولا بین 9 ماه تا یک سال است. البته افرادی که دارای تسلط بر زبان روسی هستند می‌توانند طی یک ماه هم این دوره را بگذرانند. معمولا دوره پادفک از اول سپتامبر آغاز می‌شود و پس از پایان دوره و در پایان سال، آزمونی برگذار می‌شود که در صورتی که دانشجویان بتوانند نمره‌ی قبولی را دریافت کنند می‌توانند در دانشگاه مورد نظر خود تحصیل خود را آغاز نمایند.

 

مدارک مورد نیاز برای دوره پادفک

برای آن که بتوانید در دوره پادفک ثبت نام کنید نیاز است تا مدارک مورد نیاز را آماده نمایید. برای این کار باید ترجمه‌ی روسی پاسپورت، ریزنمرات و مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی را آماده نمایید. همچنین نیاز است تا عکسی را برای ثبت نام به همراه خود داشته باشید. همچنین باید Application خود دانشگاه را نیز پر کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که برای ثبت نام دوره پادفک باید هزینه‌ای را نیز بپردازید.

 

هزینه دوره پادفک

همانطور که ذکر شد برای ثبت نام در دوره پادفک باید هزینه‌ای پرداخته شود. معمولا میزان این هزینه به دو فاکتور محل ارائه‌دهنده‌ی دوره پادفک و نوع دوره وابسته است. با توجه به این موضوع، در زیر به بررسی این دو فاکتور می‌پردازیم.

  • دانشگاه و مؤسسات دوره پادفک

برای شرکت در دوره‌ی پادفک، مؤسسات آموزشی زیادی در کشور روسیه وجود دارند. همچنین دانشگاه‌های معتبر کشور روسیه نیز اقدام به برگزاری دوره پادفک می‌کنند. دانشگاه سنت پترزبورگ، مؤسسه‌ی درژاوین، دانشگاه لومونوسو مسکو و بسیاری از مؤسسات دیگر اقدام به برگزاری دوره‌ی پادفک می‌کنند. معمولا هر کدام از این محل‌ها دارای هزینه‌ی مختص به خود است اما نرخ هزینه‌ی ثبت نام با توجه به محل ارائه‌دهنده، بین 2500 تا 6500 دلار در سال خواهد بود. این نکته را در نظر داشته باشید که هیچ مؤسسه‌ای در ایران، دوره‌ی پادفک برگزار نمی‌کند.

  • نوع دوره

همچنین با توجه به نوع دوره نیز قیمت‌ها متغیر خواهند بود. دوره‌ی عادی تقریبا 3500 دلار است. برای گذراندن برنامه‌ی یک ساله باید نزدیک به 7000 دلار هزینه بپردازید. برای تحصیل تمام وقت، حدودا 6000 دلار و برای تحصیل نیمه وقت نیز حدودا 5000 دلار باید بپردازید.

 

مزایای شرکت در دوره پادفک

همانطور که ذکر شد، برای ورود به دانشگاه‌های کشور روسیه و تحصیل در این کشور نیاز است که در دوره پادفک شرکت کنید اما شرکت در این دوره دارای مزایای دیگری نیز است که در زیر به آن خواهیم پرداخت.

  • بورس تحصیلی روسیه

یکی از مهم‌ترین شرایط دریافت بورس تحصیلی روسیه، گذراندن دوره پادفک است. در حقیقت، امکان تخصیص بورس تحصیلی برای دانشجویانی که این دوره را پشت سر نگذاشته باشند بسیار پایین است.

  • تسلط

این نکته را در نظر داشته باشید که تحصیل در روسیه به منزله زندگی کردن در یک کشور دیگر است و این نکته باعث می‌شود تا شما نیازمند فراگیری زبان آن کشور باشید چرا که برای تأمین مایحتاج زندگی خود،برقراری ارتباط با دیگران و همچنین فراگیری درس‌ها، نیازمند تسلط بر این زبان خواهید بود که در دوره پادفک برای شما فراهم خواهد شد.

  • یافتن کار

زمانی که به دنبال کار در روسیه هستید نیاز است تا در وهله‌ی اول با زبان آن کشور آشنایی داشته باشید. زمانی که دوره پادفک را گذرانده باشید، بر تمامی نکات مرتبط با زبان روسی آشنا خواهید بود که این نکته مزیت بزرگی برای شما به حساب خواهد آمد.

 

سخن آخر

همانطور که ذکر شد، دوره پادفک یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازها برای تحصیل در روسیه است. در صورتی که قصد تحصیل در روسیه را داشته باشید نیاز است تا در وهله‌ی اول محیط مناسبی برای گذراندن این دوره انتخاب نمایید. در این مقاله با بررسی نکات مرتبط با دوره پادفک سعی کردیم تا شما را در این زمینه راهنمایی نماییم.

در نظر داشته باشید می‌توانید برای دریافت مشاوره در زمینه‌ی مهاجرت به روسیه، با ما تماس بگیرید.