shahlanazari45[at]gmail.com
0079770131849 _ 09120386829 ـ 02186127228,
ساعات کاری از 8 صبح تا 9 شب

مهاجرت تحصیلی به روسیه , مهاجرت به روسیه

مدارک زبان مورد نیاز برای دانشگاه‌های روسیه

وابسته به دانشگاه و رشته‌ای که قرار است در آن تحصیل کنید، ممکن است مدارک زبان مورد نیاز متفاوت باشد، بنابراین برای اطلاعات دقیق‌تر، با دانشگاهی که انتخاب کرده‌اید تماس بگیرید. به عنوان یک قاعده کلی، اتباع خارجی که وارد دانشگاه های روسیه می‌شوند باید پنج مدرک کلی ارائه دهند. اولین مدرک، یک فرم درخواست است که در وب‌سایت همه دانشگاه‌ها موجود است. مدرک دوم، یک کپی از گذرنامه شما است که با آن وارد روسیه می‌شوید. مورد سوم، گواهی سطح تحصیلات شما است. به عنوان مثال، اگر در مقاطع کارشناسی ارشد ثبت نام می‌کنید، به مدرک کارشناسی نیاز دارید. متقاضی همچنین نیاز به دو گواهینامه پزشکی دارد که مشخص می‌کند هیچ بیماری یا اعتیاد خاص و همچنین HIV ندارد. همچنین بسته به دانشگاه انتخابی شما و زبانی که تدریس می شود، شما نیاز به یک مدرک زبان دارید که برای زبان انگلیسی شامل تافل و آیلتس و برای زبان روسی این مدرک تورفل (TORFL) نام دارد.

 

زبان تحصیل در دانشگاه‌های روسیه

اگرچه اکثریت قریب به اتفاق دانشگاه‌ها در روسیه به زبان روسی تدریس می‌شود، اما چندین دانشگاه بزرگ نیز مجموعه‌ای از دوره‌ها را به زبان انگلیسی را ارائه می‌دهند. هنگام درخواست برای تحصیل در یکی از دانشگاه‌های ذکر شده، باید مدرکی از سطح زبان انگلیسی خود را در قالب گواهینامه آیلتس یا تافل ارائه دهید. همچنین ممکن است نیاز به مصاحبه‌ای به زبان انگلیسی باشد.

در صورت انتخاب زبان روسی برای تحصیل، ممکن است بخواهید با یک برنامه یک ساله زبان روسی تحصیلات خود را شروع کنید. خوشبختانه تقریباً هر دانشگاهی دوره‌های مقدماتی زبان روسی را ارائه می‌دهد. بسته به دانشگاهی که در آن تحصیل می‌کنید، ممکن است این دوره واحدهایی در رابطه با موضوع مدرک تحصیلی شما نیز داشته باشد.

 

الزامات زبان مورد نیاز دانشگاه‌های روسی

90 درصد دانشگاه‌ها و رشته‌ها برای پذیرش نیاز به نیاز نمره آزمون انگلیسی یا مدرک زبان انگلیسی دارند. مهارت انگلیسی خود را با آزمون آیلتس بایستی ثابت کنید.

برای ثبت نام در یکی از دانشگاه های روسیه که آموزش انگلیسی دارد، باید حداقل سطح مهارت زبان انگلیسی را با یک مدرک زبان اثبات کنید. رایج‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی عبارتند از:

  • تافل  iBT
  • آیلتس آکادمیک
  •      PTE Academic

 

دانشگاه‌ها همچنین دوره‌های مقدماتی را برای آن دسته از دانش آموزانی که قصد تحصیل به زبان روسی را دارند یا دارای مهارت‌های اولیه هستند و می‌خواهند دانش روسی خود را ارتقا دهند، ارائه می‌دهند.

 

TRKI/TORFL  چیست؟

 TRKI/TORFL مخفف تست زبان روسی به عنوان یک زبان خارجی است. این آزمون‌ها، یک آزمون دولتی بین المللی برای ارزیابی سطح مهارت زبان روسی است. همچنین، آزمون‌های جداگانه TRKI/TORFL برای اهداف حرفه‌ای یا گردشگری یا تجارت وجود دارد. روسیه آزمون‌های TRKI/TORFL را در سال 1995 راه اندازی کرد. این آزمون به طور مشترک توسط موسسه پوشکین، دانشگاه مردم دوستی روسیه، دانشگاه دولتی لومونوسف مسکو و دانشگاه دولتی سن پترزبورگ طراحی شده است. این چهار دانشگاه در حال حاضر کنسرسیوم آزمایشی هستند که مواد آزمایشی تولید می‌کنند و گواهینامه‌هایی را برای آزمون‌های موفق صادر می‌کنند.

 

آزمون و مدرک زبان روسی

برخی از دانشگاه‌های روسی فقط به زبان روسی تدریس می‌شود، برای تعیین سطح دانش زبان روسی شما، باید در آزمون بین المللی زبان روسی TORFL قبول شوید.

سطوح  TORFL

سطوح دانش زبان روسی به عنوان یک زبان خارجی با شش مرحله زیر مطابقت دارد:

  • A1  (TEUسطح ابتدایی): حداقل سطح دانش زبان روسی، برای زندگی روزمره کافی است.
  • A2 (TBU سطح پایه): یکی دیگر از سطح‌های پایین دانش زبان روسی که برای برقراری ارتباط در تعداد محدودی از شرایط روزمره مورد نیاز است، این حداقل سطح برای انجام فعالیت‌های حرفه‌ای به صورت محدود است.
  • B1 (ToRFL-I سطح اول): سطح متوسط ​​زبان روسی، که به شما امکان می‌دهد در زندگی روزمره، زمینه‌های آموزشی و حرفه‌ای ارتباط برقرار کنید.
  • B2  (TORFL-II: سطح دوم): سطح کافی از دانش زبان روسی، که برای برقراری ارتباط در تمام زمینه‌های فعالیتی کافی است. این سطح اجازه می‌دهد تا در زمینه‌های مهندسی، بشردوستانه و طبیعی، علمی کار کنید. گواهینامه این سطح برای اخذ مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد در روسیه ضروری است.
  • C1  (TORFL -III سطح سوم): با دریافت گواهینامه این سطح، می‌توانید به عنوان فیلولوژیست، مترجم، ویراستار، روزنامه نگار، دیپلمات، مدیر گروه‌های آموزش زبان روسی فعالیت حرفه‌ای انجام دهید.
  • C2  (TORFL -IVسطح چهارم): این سطح با سطح گوینده بومی قابل مقایسه است. که به همه انواع فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی در زمینه زبان روسی تسلط دارد.

 

ساختار آزمون TORFL

این آزمون در دو روز برگزار می‌شود. در روز اول، داوطلب مهارت‌های کار با اطلاعات نوشتاری به زبان روسی و همچنین دانش گرامر و واژه نامه را آزمون می‌دهد. در روز دوم، داوطلب توانایی درک اطلاعات به زبان روسی و همچنین مشارکت در گفتگوها، ایجاد گفتگوی شفاهی متون کوتاه و مرتبط را امتحان می‌دهد.

پس از گذراندن موفقیت آمیز آزمون، گواهی دولتی را دریافت می‌کنید که دانش زبان روسی را در سطح مناسب اخذ شده توسط شما را تأیید می‌کند.

TORFL  فقط توسط سازمان‌های مجاز انجام می‌شود:

  • دانشگاه فدرال کازان (منطقه ولگا)؛
  • دانشگاه ملی تحقیقات تومسک؛
  • دانشگاه مردم دوستي روسيه؛
  • دانشگاه تیومن؛
  • دانشگاه دولتی و اجتماعی ولگوگراد؛
  • موسسه زبان روسی دولتی پوشکین؛
  • دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو؛
  • دانشگاه دولتی آموزش و پرورش مسکو؛
  • دانشگاه ایالتی پنزا؛
  • دانشگاه ایالتی پسکوف؛
  • دانشگاه دولتی آموزشی هرزن روسیه؛
  • دانشگاه سن پترزبورگ؛
  • دانشگاه ایالتی جنوب شرقی.

 

چرا یک دانش آموز خارجی به مدرک TORFL نیاز دارد؟

برای کسانی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های روسیه را دارند داشتن یک مدرک زبان روسی مفید خواهد بود. هنگام درخواست، داشتن مدارک زبان روسی اجباری نیست، البته هر موسسه آموزش عالی سیاست خود را در مورد این مدارک تعیین می‌کند. با این حال، در برخی موارد، داشتن مدارک زبان روسی می‌تواند یک مزیت اضافی باشد. دوره‌های زبان روسی همچنین برای دانشجویانی که بعداً نیاز به دانش زبان روسی خواهند داشت مورد نیاز است. این امر تنها به زبان شناسان محدود نمی‌شود؛ بلکه متخصصان فرهنگی، کارشناسان نفت و گاز، اقتصاددانان و دانشمندان علوم سیاسی نیز نیاز به داشتن مدرک زبان روسی دارند.