shahlanazari45[at]gmail.com
0079770131849 _ 09120386829 ـ 02186127228,
ساعات کاری از 8 صبح تا 9 شب

تحصیل دندانپزشکی در روسیه , مهاجرت به روسیه

باید و نبایدهای تحصیل دندانپزشکی در روسیه

تحصیل دندانپزشکی در روسیه در سال‌های اخیر، به عنوان یکی از پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی این کشور تبدیل شده‌است. پذیرش در دانشگاه‌های معتبر و موسسات آموزش عالی روسیه برای رشته‌های پرآوازه‌ای چون تحصیل دندانپزشکی ، از جمله آرزوهای بزرگ ولی دست‌یافتنی جوانان است.

کشور روسیه به عنوان یک پیشرو در آموزش ریاضیدانان، شیمیدانان، زمین شناسان، فیزیکدانان، پزشکان، برنامه نویسان، مهندسان، و متخصصان علوم طبیعی دیگر در جهان است. در روسیه، شما می توانید دانش اساسی و عمیق در تمام موضوعات را به دست آورید و این کشور همچنین به خاطر داشتن مراکز دانشگاهی قوی خود در ریاضیات، فیزیک، و علوم پزشکی مشهور است.

 

 

باید و نبایدهای تحصیل دندانپزشکی در روسیه  #1

 

تحصیل دندانپزشکی در روسیه

 برای دانشجویان بین­المللی، روسیه یک مقصد محبوب برای تحصیل MBBS بوده است. بر اساس «فهرست دانشکده­های جهانی پزشکی» سازمان بهداشت جهانی، روسیه مدعی است که تقریباً ۳۰ سمت را در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر رتبه­بندی پزشکی اشغال کرده است.

 همچنین پذیرش در دانشگاه‌های مختلف و موسسات آموزش عالی به ویژه برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه، انتخابی و بسیار رقابتی است؛ دوره‌های درجه یک معمولاً پنج سال به طول می‌انجامد. نکته جالب توجه این است که قدیمی­ترین و بزرگترین دانشگاه­های روسیه درمسکو قرار دارند!

دانشکده‌­های دندانپزشکی روسیه

 دندان­پزشکی یک شاخه پزشکی مستقل است، که شامل تشخیص، پیشگیری و درمان اجزای بیمار حفره دهان و دندان است. متخصصان پزشکی دانشگاه­های روسیه سابقه غنی از دستاوردها و سوابق را در این رابطه دارند. در حال حاضر بیش از ۷۰ دانشگاه روسیه آموزش پزشکی ارائه می‌دهند. از این بین حدود ۲۵ دانشگاه رشته دندانپزشکی را به زبان­انگلیسی ارائه می‌دهند، که برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه بسیار جذاب و پرطرفدار می‌تواند باشد!

 

برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه چه باید کرد؟

 دانشجویانی که می خواهند رشته های پزشکی را در روسیه تحصیل کنند، انتخاب مناسبی برای آینده خود کرده­اند، چرا که دانشگاه­های پزشکی روسیه توسط سازمان بهداشت جهانی کاملا تأیید شده­اند. البته دانشجویانی که می‌خواهند برای پذیرش MBBS با هدف تحصیل دندانپزشکی در روسیه اقدام کنند به راحتی می‌تواند براساس نتیجه استاندارد رتبه آزمون خود برای اخذ آن اقدام کنند. در اینجا ما یک لیست از 10 دانشگاه پزشکی برتر در حوزه تحصیل دندانپزشکی در روسیه را گردآوری نموده‌ایم:

 

1-تحصیل دندانپزشکی در دانشکده پزشکی  آلتای

2- تحصیل دندانپزشکی در دانشکده پزشکی اومسک

3- تحصیل دندانپزشکی در دانشکده پزشکی اورال

4- تحصیل دندانپزشکی در دانشکده پزشکی الیانووسک

5- تحصیل دندانپزشکی در دانشکده پزشکی باشکیر

6- تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه فدرال کازان

7- تحصیل دندانپزشکی در دانشکده پزشکی کورسک

8- تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه ملی تحقیقات پزشکی پیرگوف

9- تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه فدرال کریمه

10- تحصیل دندانپزشکی در دانشکده پزشکی روستوف

مزیت‌های تحصیل دندانپزشکی در روسیه کم نیست!

 از جمله مزیت­های تحصیل دندانپزشکی در روسیه این است که دانشکده‌های دولتی و خصوصی، آزمون‌های ورودی دانشگاهی‌ را به صورت جامع و فوق‌العاده برگزار می‌کنند. این ویژگی تحصیل درروسیه از جمله مواردی است که از لحاظ ابعاد تحصیل پزشکی بسیار پرچالش و مهم است؛ چرا که دانشگاه­های متعددی در سراسر جهان، آزمون­های اضافی برای ورودی متقاضیان بین­المللی برگزار می‌کنند.

از جمله بایدها و نبایدهای تحصیل دندانپزشکی در روسیه این است که داوطلبان تحصیل در رشته دندانپزشکی، ملزم به شرکت در آزمون دروس دروس زیستشناسی و شیمی هستند. در ادامه با هم به دیگر مزیت­های تحصیل دندانپزشکی در روسیه نگاهی می‌اندازیم:

  • شهریه و هزینه‌­های پایین! مگه می‌شه؟!

  در مقایسه با دیگردانشگاه­ها ، شهریه دانشکده­های دندانپزشکی روسیه بسیار کم است.  این محدوده بین چهار هزار و پانصد روبل تا هشت هزار روبل روسیه در سال است. هزینه­های زندگی در روسیه نیز مقرون به صرفه است. هزینه­ها در هر ماه حدود 200 تا 300  دلار, یعنی چیزی در بین چهارده هزار روبل  الی بیست و یک هزار روبل روسیه در هر ماه است. با حدود 100 تا 200 دلار در هر ماه هم  می‌توان در روسیه زندگی کرد اما این موضوع تا حدود زیادی به شیوه زندگی شما بستگی دارد.

  • پذیرش بدون آزمون ورودی چطور ممکنه؟

 برای پذیرش در دانشکده­های دندانپزشکی روسیه هیچ آزمون ورودی مورد نیازنیست. بلکه، پذیرش در دانشکده­های پزشکی روسیه بر اساس عملکرد شما در 12 معیار استاندارد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. اگر شما بیش از 60٪ در تمام 12 معیار استاندارد موفق عمل کرده باشید پذیرش شما مورد قبول قرار می‌گیرد.

  • خوابگاه و اقامتگاه­‌های مجهز

 خوابگاه­ها در دانشکده­های دندانپزشکی روسیه دارای تمام امکانات مدرن و ضروری هستند. امکاناتی از جمله مبلمان، آب گرم، اینترنت پرسرعت و وای فای در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.  در طول فصل زمستان با مشکل چندانی مواجه نمی‌شوید، چرا که خوابگاه­ها مجهز به سیستم گرمایش مرکزی هستند.

 

 

کیفیت کلاس دانشگاه‌های روسیه تا چه اندازه است؟

ظرفیت کلاس­های دانشکده­های دندانپزشکی در روسیه، چیزی حدود12تا15  دانشجو است و یا ممکن است کمتر ازاین مقدار باشد. بنابراین، هر دانشجو می‌تواند تا میزان زیادی از دانش و اطلاعات اساتید بهره ببرد.

 

زیرساخت­های سطح جهانی روسیه در زمینه پزشکی

دانشکده­های دندانپزشکی در روسیه تجهیزات مدرن بیمارستانی و زیرساخت­های در سطح جهانی دارند. از آن­جا که بیشتر دانشگاه­های پزشکی روسیه استاندارد بالایی دارند توسط سازمان بهداشت جهانی، اتحادیه اروپا و یونسکو به رسمیت شناخته شده­اند، بنابراین تحصیل دندانپزشکی در روسیه بسیار پربار خواهد بود.

 

تحصیل دندانپزشکی در روسیه چند سال طول می‌کشد؟

مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در روسیه پنج سال است. مقدار شهریه و هزینه‌های تحصیل، به نوع دانشگاهی که پذیرش می‌شوید بستگی دارد. به عنوان مثال میزان شهریه

یک سال تحصیل دندانپزشکی در روسیه از۳۴۹۰ دلار آمریکا تا ۹۵۰۰ دلار آمریکا متغیر است.

 

دانشجویان دندانپزشکی در روسیه از چه مزایایی بهره‌مند می‌شوند؟

 به دانشجویان دندانپزشکی  در روسیه، مزایای متعددی اعطا می‌شود. به عنوان مثال کارت ویژه حمل و نقل برای سفر از طریق اتوبوس، تراموا و مترو با هزینه بسیار پایین، به دانشجویان اختصاص داده می‌شود.

 

شرایط پذیرش دندانپزشکی در روسیه چگونه است؟

 تحصیل دندانپزشکی در روسیه در میان اتباع خارجی بسیار محبوب است. پس از پزشکی، دوره­های که بیشتر توسط دانشجویان بین­المللی در موتورهای جستجو دنبال می‌شود، دندانپزشکی در روسیه است. دانشجویان خارجی می‌توانند درست پس از اتمام مدت تحصیل خود، درخواست پروانه دندانپزشکی در روسیه کنند.

برای ورود به بعضی از دانشگاه­ها نیز ممکن است به گواهی های معتبر زبان انگلیسی مانند IELTS یا TOEFL نیاز باشد. ناگفته نماند تحصیل دندانپزشکی در روسیه همانند رشته پزشکی، بسته به سیستم آموزشی دانشگاه انتخاب شده، به زبان انگلیسی یا روسی تدریس می‌شود.

 

باید و نبایدهای تحصیل دندانپزشکی در روسیه  #3

 

چالش‌ها و مشکلات قابل حل تحصیل دندانپزشکی در روسیه

 

تنها در تعداد بسیار کمی از دانشگاه­ها و کالج­ها دروس به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. بنابراین ارائه دوره پزشکی به زبانی غیر از انگلیسی برای دانشجویان، برای یادگیری مفاهیم در قالب یک زبان جدید دشوار است. تنها دانشگاه­ها مشخص می‌کنند که دروس به دو زبان یا به زبان انگلیسی ارائه دهند یا نه؟!

  روسیه یکی از سردترین کشورهای دنیاست. حدود ۳ تا ۴ ماه از سال دمای هوا زیر صفر است. با این حال، جای نگرانی زیادی وجود ندارد چون تمام ساختمان­ها دارای سیستم­های گرمایش مرکزی هستند.

برای شروع تحصیل دندانپزشکی در روسیه زودتر دست به کار شو !

در حال حاضر، در حین این‌که مزایای مطالعه MBBS در روسیه را خواندید ، شما می‌توانید تصمیم نهایی خود برای تحصیل در آن­جا بگیرید. افزایش قابل توجه تعداد دانشجویانی که در چند سال گذشته برای تحصیل دندانپزشکی بهروسیه سفر می‌کنند،تامل برانگیز است.