shahlanazari45[at]gmail.com
0079770131849 _ 09120386829 ـ 02186127228,
ساعات کاری از 8 صبح تا 9 شب

تحصیل پزشکی در روسیه , تحصیل در روسیه

تحصیل پزشکی در روسیه در دانشگاه‌های مختلف چگونه است؟

 

همواره بسیاری از دانشجویان و متقاضیان ادامه‌ی تحصیل، گزینه‌ی تحصیل در خارج از کشور را برای ساختن آینده بهتر انتخاب می‌کنند. درواقع در کشورهای دیگر فرصت‌های متنوعی برای یادگیری و ارتقای سطح علم و دانش وجود دارد. اما به هرحال برای تحصیل در کشور دیگر، شرایط و قوانینی وجود دارد که باید از طریق دریافت مشاوره برطرف شود.
در این مقاله، موضوع تحصیل پزشکی در روسیه به صورت کامل ارزیابی شده است تا با بررسی عواملی متعددی مانند هزینه‌های تحصیل، شرایط تحصیل، جزئیات تحصیل، زمانبندی‌های مهم و.. که مربوط به تحصیل پزشکی در روسیه هستند، بتوان به میزان بیشتری از جزئیات آگاهی پیدا کرد.

 

 

 

میزان هزینه‌های تحصیل پزشکی در روسیه

میزان هزینه‌های مورد نیاز جهت ادامه تحصیل در دانشگاه‌های مختلف کشور روسیه برای دانشجویان دیگر ملیت‌ها، از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که اکثر آن‌ها از وضع اقتصادی متوسط برخوردار هستند و به علت مشغول بودن به تحصیل، زمان زیادی نیز برای فعالیت‌های کاری ندارند. دانشگاه‌هایی در روسیه که میزان هزینه در آن‌ها پایین است، تعداد قابل توجهی از دانشجویان را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. یکی دیگر از علل انتخاب تحصیل در روسیه، هزینه‌های مناسب تحصیل پزشکی در روسیه است. این هزينه‌های آموزشی، نسبتا پایین محسوب می‌شوند و می‌توانند به عنوان یک مزیت نیزمحسوب شوند.

 

 

شرایط عمومی برای تحصیل پزشکی در روسیه چی می­تونه باشه؟

روسیه، کشوری با مساحتی زیاد و نسبتا پرجمعیت محسوب می‌شود. همچنین کشور روسیه شرایط ایده‌آل و کاملا مناسبی برای تحصیل دارد. یکی از موارد مهم برای دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در روسیه را دارند، این است که مطمئن باشند این کشور از زیرساخت‌ها و امکانات آموزشی مناسبی برخوردار است.

این موضوع یکی از جالب‌ترین مزیت‌های تحصیل در رشته پزشکی در روسیه است و البته این کشور نیز به خصوص برای متقاضیان تحصیلی پزشکی در روسیه، امکانات قابل توجهی دارد. وزارت آموزش و پرورش روسیه در حدود نیمی از هزینه‌های تحصیل پزشکی در روسیه را در قالب یارانه، تامین می‌کند و از این جهت، این اقدام می‌تواند حمایتی برای افرادی باشد که اقدام به تحصیل پزشکی در روسیه می‌کنند.

 

 

اهمیت تلاش مداوم برای تحصیل پزشکی در روسیه در مقایسه با دیگر کشورها!

در ارتباط با رشته‌ی پزشکی، با توجه به تصویر ذهنی عامه مردم و دیگر ملیت‌ها مبنی بر درآمدزیاد و شرایط شغلی منحصر به فرد و رضایت‌بخش در این کشور، طرفداران زیادی نیز دارد. اما به هر حال برای موفقیت در تحصیل پزشکی در روسیه نیز مانند دیگر رشته‌ها، باید تلاش قابل توجهی را صرف کرد و به این نکته توجه کرد که در هر رشته‌ای در صورت پیگیری و تلاش مداوم، به نتایج مطلوبی می‌توان رسید.

با این تفاسیر، اگر شما گزینه‌ی تحصیل پزشکی در روسیه را انتخاب کردید باید بدانید علاوه بر دریافت مشاوره و آگاهی پیدا کردن از جزییات کشور مقصد، صرفا وارد شدن به یک رشته‌ی تحصیلی به معنای حل شدن مسائل نیست، بلکه باید به صورت مداوم برای متخصص شدن تلاش کنید.

 

 تحصیل پزشکی در روسیه و انتخاب دانشگاه مناسب

حدود چهل مورد از بین دانشگاه‌های برتر جهان در حیطه‌ی پزشکی، مربوط به کشور روسیه است و شاید به همین علت باشد که اقدام به تحصیل پزشکی در روسیه یکی از گزینه‌های اصلی و پرطرفدار دانشجویان است. تحصیل پزشکی در روسیه می‌تواند در کنار امکانات توسعه یافته که در حد بسیاری از کشورهای پیشرفته‌ی دیگر اروپا است، نتیجه بخش باشد! چرا که یکی از عوامل اثر بخشی بیشتر آموزش‌های پزشکی، علاوه بر وجود اساتید متخصص، فراهم بودن امکانات پیشرفته است.

در دانشگاه‌های روسیه به دانشجویان کشور‌های دیگر که در این کشور مشغول به تحصیل هستند، توجه قابل قبولی اعمال می‌شود. در کل می‌توان گفت که سیستم آموزشی موجود در دانشگاه‌های روسیه به طور خاص و چشم‌گیری منظم و منضبط است.

 

مراقب زمان­بندی برای تحصیل پزشکی در روسیه و دروس آن باشید!

یکی از نکات مهم برای تحصیل در کشوری دیگر، توجه به برنامه‌ی زمانی ارائه درس‌ها و شروع کلاس‌ها است. به طور کلی فعالیت تمام دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی روسیه از ماه سپتامبر شروع می‌شود. سال تحصیلی در این کشور مانند بسیاری از کشورهای دیگر، از دو ترم تشکیل شده است. یک ترم از ماه سپتامبر تا ژانویه و یک ترم دیگر از فوریه تا ژوئن.

تاریخ امتحانات ترم اول در ماه ژانویه و امتحانات ترم بعدی در ماه ژوئن است. تعطیلات تابستانی نیز فرصت مناسبی برای استراحت و کارهای جنبی و فرادرسی است که تاریخ آن از پانزدهم ژانویه تا سی و یکم اوت است. در این میان، علاوه بر تعطیلات تابستانی، تعطیلاتی زمستانی نیز در نظر گرفته شده‌است که تاریخ آن از بیست ژانویه تا هفت فوریه در نظر گرفته شده است.

 

جزئیات شرایط ورود و تحصیل رشته‌های پزشکی در کشور روسیه

اگر می‌خواهید تحصیل پزشکی در کشور روسیه را برای خود یا فرزندان عزیزتان انتخاب کنید، برای ورود به این رشته، شما باید قبل از هر کاری، آزمون‌های ورودی برای دانشگاه‌های روسیه را با موفقیت پشت سر بگذارید. آزمون‌ها در برخی موارد به زبان روسی و در بعضی موارد دیگر به زبان انگلیسی است. افرادی برای شرکت در این آزمون واجد شرایط هستند که آخرین دوره‌ی تحصیلی آن‌ها دیپلم باشد و یا در کلاس‌های زیست شناسی، شیمی، فیزیک و زبان شرکت کرده باشند. یکی از شروط مهم پذیرش  در این آزمون ورودی دریافت نمره‌ی پنجاه درصدی و به بالای آن است.

طبیعتا شرکت در این آزمون، سختی‌های خاص خودش را دارد چرا که به هر حال به زبان دیگری برگزار می‌شود. در صورتی که در خود، آمادگی کافی برای عملکردی خوب در جهت تحصیل پزشکی در روسیه حس نمی‌کنید، می‌توانید در دوره‌هایی با عنوان پادفک شرکت کنید تا بعد از ایجاد توان کافی در خودتان بتوانید با موفقیت، امتحان ورودی را پشت سر بگذارید.

 

شرایط شرکت در دوره‌ی پادفک و موفقیت در تحصیل پزشکی در روسیه

دوره‌ی آموزشی پادفک شامل دروسی مثل فیزیک، زیست شناسی، شیمی و زبان روسی است. دوره‌ی آموزشی پادفک تقریبا یک دوره آموزشی سالیانه تحصیلی است و یقینا بعد از شرکت در این دوره افراد می‌توانند با آشنایی نسبی با زبان روسی برای شرکت در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های معتبر آن کشور از نظر وزارت علوم ایران و پیگیری تحصیل پزشکی در روسیه اقدام کنند. در کل تحصیل پزشکی در روسیه به زبان انگلیسی انجام نمی‌شود. کمترین میزان معدل برای تحصیل پزشکی در روسیه دریافت نیمی از بارم امتحانات است. هزینه تحصیل در دوره‌های آموزشی پادفک در حدود پنج تا ده هزار دلار است.

 

با توجه به مطالب عنوان شده در خصوص مهاجرت تحصیلی به روسیه، اگر شما متقاضی و علاقه‌مند به تحصیل پزشکی در روسیه هستید، باید اطلاعات و آگاهی خود را در این حیطه افزایش دهید تا بتوانید مسیر موفقیت تحصیلی خود را با موفقیت طی کنید. فرآیندهای اداری و حتی آموزشی و جزئیات مربوط به آن‌ها، نیازمند دریافت مشاوره از افراد با تجربه در این حیطه است تا با استفاده از تجربه‌ی آن‌ها بتوانید با مفقیت در این مسیر موفق شوید. موسسه مهاجرتی رهپویان آرتا همواره در این مسیر همراه شماست.