shahlanazari45[at]gmail.com
0079770131849 _ 09120386829 ـ 02186127228,
ساعات کاری از 8 صبح تا 9 شب

تحصیل پزشکی در روسیه , مهاجرت به روسیه , تحصیل در روسیه

شرایط تحصیل پزشکی در روسیه بدون کنکور چگونه است؟

تحصیل پزشکی در روسیه، با هزینه‌های معقول و به‌صرفه منجر به ترغیب سایر دانشجویان از سراسر دنیا می‌شود و در صورتی که قصد ادامه تحصیل در رشته­ی پزشکی را دارید، تحصیل پزشکی در روسیه می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت تحصیلی شما باشد.

 

تحصیل پزشکی در روسیه انتخابی ایده‌آل!

روسیه انتخاب مقرون به صرفه‌ای برای دانشجویان بین‌المللی از دوران شوروی بوده است، بر اساس سازمان جهانی بهداشت (WHO) روسیه دارای جایگاه سی ام در میان 100 دانشگاه برتر پزشکی است، در کنار هزینه‌های کم کیفیت بالای تحصیل پزشکی در روسیه نیز یکی از دلایل اصلی انتخاب رشته پزشکی در روسیه است. در دهه گذشته تعداد دانشجویان بین‌المللی که برای تحصیل پزشکی در روسیه اقدام کرده‌اند ده برابر شده است.

پس از مهاجرت تحصیلی، برقراری روابط موثر، یکی از کلیدی‌ترین عوامل موفقیت در تحصیل به شمار می‌آید، در این راستا مقاله‌ی نکاتی برای برقراری ارتباط موثر، می‌تواند در دستیابی به روابط تحصیلی موفقیت‌آمیز، کمک‌کننده باشد‌.

 

تحصیل پزشکی در روسیه بدون کنکور

تحصیل پزشکی در روسیه برای یک دانشجوی بین‌المللی بسیار آسان است، چرا که هر دانشجو از سراسر جهان می‌تواند بدون هیچ آزمون ورودی، مستقیماً از دانشگاه‌های پزشکی پذیرش بگیرد، همه دانشگاه‌های پزشکی روسیه در WHO و MCI به عنوان بهترین دانشگاه‌های پزشکی شناخته شده‌اند، بنابراین دانشجویی که مدرک پزشکی را از روسیه دریافت می‌کند، می‌تواند در هر نقطه از جهان از به ادامه‌ی فعالیت‌های خود بپردازد. تمام دانشجویان برای تحصیل پزشکی در روسیه برای همه دوره‌های آموزشی خود بیمه درمانی دریافت می‌کنند و در صورت نیاز از بیمه کامل پزشکی نیز برخوردار می‌شوند.

مزایای تحصیل پزشکی در روسیه

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مربوط به تحصیل پزشکی در روسیه را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید:

1- فرآیندهای مربوط به اپلای و تقاضا برای این رشته نسبتا سریع انجام می‌شود.

2- قبل از شروع دوره‌های آموزشی، متقاضیان و علاقه­مندان می‌توانند در دوره‌های زبان روسی شرکت کنند تا در ادامه با هزینه‌های کمتری مواجه شوند.

3- برای تحصیل پزشکی در روسیه اگر تمایل دارید به زبان انگلیسی به تحصیل خود بپردازید، دولت روسیه این امکان را برایتان فراهم کرده است.

4- به دلیل فاصله‌ی کم بین روسیه و ایران، دانشجویان به راحتی می‌توانند رفت‌و‌آمد داشته باشند.

دانشگاه‌های تحصیل پزشکی در روسیه

بر طبق استانداردهای بالای دانشگاه‌های پزشکی و هزینه‌های پایین زندگی، کشور روسیه بیشتر مورد توجه دانشجویان بین‌المللی قرار گرفته است، فارغ التحصیلان دانشگاه پزشکی روسیه در حال حاضر در برترین بیمارستان‌های سراسر جهان مشغول به کار هستند.

بر اساس رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QSدر ادامه لیستی از 6 دانشگاه برتر تحصیل پزشکی در روسیه آورده شده است:

دانشگاه لومونوسوف مسکو

دانشگاه لومونوسوف مسکو، اولین دانشگاه روسی بود که در سال 1755 تأسیس شد، این مرکز تمامی شرایط لازم را برای دانشجویان خود فراهم می‌کند تا بتوانند بهترین استانداردهای آموزش پزشکی را کسب کنند.

دانشگاه سچنوف

دانشگاه سچنوف بزرگ‌ترین دانشکده پزشکی تحقیقاتی در روسیه است، تاریخچه آن به تأسیس دانشکده پزشکی در دانشگاه امپریال مسکو در سال 1758 برمی‌گردد، همچنین مدارک دانشگاه سچنوف در پزشکی عمومی، دندانپزشکی و داروسازی به دلیل استانداردهای کیفی خود بسیار شناخته شده هستند.

دانشگاه پاولوف

این دانشگاه به عنوان اولین دانشگاه پزشکی دولتی سن پترزبورگ پاولوف در سال 1897 به عنوان موسسه پزشکی زنان تأسیس شد. این دانشگاه یک سازمان آموزشی دولتی است که دارای اعتبار دولتی از وزارت بهداشت فدراسیون روسیه است.

دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ

دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ که در سال  1724 میلادی تأسیس شده است، قدیمی‌ترین موسسه آموزش عالی در روسیه است، امروزه این دانشگاه سنت و نوآوری را با موفقیت با هم دیگر تلفیق کرده است و یکی از مراکز پیشرو بین‌المللی آموزش، علم و فرهنگ است و هر ساله بیش از 3000 دانشجوی بین‌المللی از 100 کشور جهان در این دانشگاه ثبت نام می‌کنند.

دانشگاه نووسیبیرسک

نووسیبیرسک پایتخت سیبری و همچنین مرکز علمی روسیه است، این شهر که یکی از سریع‌ترین شهرهای در حال رشد است، در بین 20 شهر برتر جهان از نظر تحصیلات قرار دارد.

هزینه‌های زندگی دانشجویان و تاثیر تحصیل پزشکی در روسیه

قبل از برنامه‌ریزی برای تحصیل پزشکی در روسیه لازم است دانشجویان از هزینه‌های زندگی در روسیه آگاهی کافی داشته باشند. واحد پول روسیه روبل نامیده می­شود که به صورت py6 یا RUB نشان داده می‌شود، دانشجویان همچنین باید در هنگام انتخاب شهر برای تحصیل در نظر داشته باشند که هزینه زندگی در مسکو و سن پترزبورگ بالاتر از سایر شهر‌های کشور است.

نکته جالب توجه این است که هزینه اقامت بیشتر توسط دانشگاه مورد نظر تعیین می‌شود، بسته به انتخاب دانشگاه و شهر ممکن است از 500 تا 5000 روبل در ماه متغیر و متفاوت باشد. خوابگاه‌ها دسترسی به اینترنت قابل پرداخت یا رایگان را ارائه می‌دهند. زمانی که می‌خواهید آپارتمانی را به صورت مستقل اجاره کنید، معمولاً از شما خواسته می‌شود که هزینه اینترنت را جداگانه پرداخت کنید که آن نیز حدود 300 تا 500 روبل خواهد شد.

دو شهر مسکو و سن پترزبورگ گران‌ترین آپارتمان‌های اجاره‌ای را ارائه می‌کنند، در حالی که در نووسیبیرسک، دانشجویان می‌توانند همان گزینه‌ها را با نصف قیمت دریافت کنند، برخی از دانشگاه‌ها نیز امکان یافتن خانواده میزبان را برای دانشجویان فراهم می‌کنند.

شهریه در دانشگاه­های دولتی

در مقایسه با موسسات آموزش عالی از ایالات متحده یا بریتانیا، دانشگاه‌های روسیه بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند. تحصیل پزشکی در روسیه در دو سطح یک و دو به متقاضیان ارائه می‌شود، در سطح اول که تحصیل در مقطع لیسانس نامیده می‌شود‌، افراد می‌توانند پس از ۶ سال تحصیل، مدرک پزشکی عمومی خود را دریافت کنند و مشغول به کار شوند. در سطح دوم، متقاضیانی که علاقه‌مند به ادامه تحصیل هستند، بایستی یکی از تخصص‌های این رشته را داشته باشند و دوره‌های لازم را بگذرانند.

بنابراین، در پزشکی عمومی که سطح یک را شامل می‌شود، هزینه ها بین ۲۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار روبل را شامل می‌شود در صورتی که در مقطع پزشکی تخصصی، این هزینه سالانه کمی تغییر می‌کند و بین 300 هزار تا ۷۰۰ هزار روبل خواهد بود.

در نهایت، اگر علاقه‌مند به تحصیل پزشکی در روسیه هستید، دولت روسیه شرایط لازم را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده تا بدون هیچ چالش و نگرانی به اهداف خود برسند.

برای ‌کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی تحصیل پزشکی در روسیه و مشاوره تحصیلی با کارشناسان موسسه مهاجرتی رهپویان آرتا در ارتباط باشید.