shahlanazari45[at]gmail.com
0079770131849 _ 09120386829 ـ 02186127228,
ساعات کاری از 8 صبح تا 9 شب

مهاجرت به روسیه , ویزای دانشجویی روسیه , انواع ویزا در روسیه , تحصیل در روسیه , مهاجرت به روسیه

شرایط مهاجرت تحصیلی به روسیه و ویزای همراه

تحصیل در روسیه و ویزای همراه 

تحصیل در روسیه شاید سخت بنظر برسد اما اصلا کار دشواری نیست. روسیه کشوری فرهیخته است که بیشتر از نیمی از ساکنان آن همگی تحصیلکرده هستند. پیشینه بسیار غنی آموزش در این کشور سبب شده که دانشگاه‌های آن شرایطی ویژه و راحت را برای تحصیل متقاضیان فراهم کنند. در دانشگاه‌های روسیه می توانید آموزش‌های مختلفی دیده و تخصص های متفاوتی را در زمینه‌های پزشکی، مهندسی، علوم انسانی و سایر علوم کسب کنید. دانشگاه‌های این کشور همگی رتبه های برتر دارند و شما میتوانید به صورت کاملا رایگان تحصیل در روسیه را انتخاب کنید. مقاله ما در مورد شرایط تحصیلی و همچنین شرایط اخذ ویزای همراه برای این کشور است.

 

شرایط مهاجرت تحصیلی به روسیه و ویزای همراه  #1

 

شرایط تحصیل در روسیه

به‌هرحال هر کشوری برای ورود اتباع خارجی، قوانین و مقررات خاصی را وضع می‌کند که همگی باید از آن پیروی کنند. کشور روسیه نیز از این قاعده مستثنی نیست و بهتر است بگوییم که سیستم آموزشی روسیه بگونه‌ای ارائه شده‌است که هر شخصی در هر موقعیت سنی که باشد می‌تواند خیلی راحت از تمامی این خدمات آموزشی استفاده کند و تحصیلی موفق داشته باشد. روسیه برای شرایط تحصیلی در کشور خود هیچ قوانین خاصی را ارائه نکرده و هیچ محدودیت سنی را در نظر نگرفته است، پس با فراغ بال و با آسایش خیال در هر رنج سنی که هستید رشته مورد علاقه خود را انتخاب کرده و شروع به تحصیل کنید. 

حتی دانشگاه‌ها شرط معدل را نیز برای ادامه تحصیل در روسیه از متقاضیان درخواست نمی‌کند. از دیگر امتیازات ویژه‌ای که تحصیل در روسیه برای متقاضیان دارد این است که شما می‌توانید بدون مدرک زبان در این کشور به تحصیلات خود ادامه دهید. اما قبل از آن باید به یکی از زبان‌های روسی و یا انگلیسی تسلط داشته باشید. البته بیشتر دانشگاه‌های روسیه قبل از شروع تحصیلات از شما می‌خواهند که به مدت یکسال آموزش زبان روسی را انجام دهید تا خیلی سریع‌تر به استانداردهای مورد نیاز دانشگاه برسید. بیشتر رشته‌های تحصیلی در روسیه به زبان همین کشور تدریس می‌شوند و در عین‌حال اگر شما قبل از ورود به دانشگاه زبان روسی را بلد باشید و مدرک آن را ارائه بدهید، می‌توانید با یک امتیاز بیشتر از سایرین، برای تحصیل در روسیه اقدام کنید. 

·         مدارک مورد نیاز برای تحصیل در روسیه

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در روسیه نسبت به هر دانشگاهی متفاوت است. اما بطور معمول دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در روسیه نیاز به ارائه 5 مدرک دارند. اولین مدرکی که باید ارائه کنید، فرم درخواست برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر است. این فرم را به راحتی می‌توانید در وب سایت تمامی دانشگاه‌ها مشاهده کنید. مدارک بعدی شامل پاسپورت، مدارک اخذ شده تحصیلی و همچنین ریز نمرات هستند که باید همگی را به زبان روسی ترجمه کرده باشید. در آخر باید خاطرنشان کنیم که ارائه مدارک پزشکی یعنی گواهی سلامت و گواهی عدم ابتلا به بیماری HIV نیز الزامی بوده و باید در کنار سایر مدارک ارائه شوند.

·         مدارک برای اخذ ویزای دانشجویی

اگر شخصی قصد تحصیل در روسیه را داشته باشد، در ابتدای امر برای او یک ویزای دانشجویی با مدت زمان 90 روز صادر می‌کنند. بعد از اینکه مدت ویزای دانشجوی متقاضی تمام شد، وی باید برای تمدید ویزا به بخش محلی اداره صادر کننده ویزا و امور مهاجرتی، مراجعه کرده و روال اداری و عادی قضیه را طی کند. بعد از این برای فرد متقاضی یک ویزای یک ساله صادر خواهد شد. اگر قصد تحصیل در روسیه دارید بهتر است بدانید که هر ساله باید به بمحض تمام‌شدن مدت اعتبار ویزای تحصیلی خود، برای تمدید آن اقدام کنید.

 

اخذ ویزای همراه برای تحصیل در روسیه

اگر قصد انجام تحصیل در روسیه را دارید به همراه خانواده به این کشور مهاجرت کنید، بهتر است بدانید که کشور روسیه قوانین و مقرراتی را برای همراهان شما وضع کرده است که ما در این قسمت به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. اگر همراهان شما بستگانی نزدیک و درجه یک مانند همسر، فرزندان که زیر 18 سال سن دارند و همچنین فرزند معلولی که 18 سال سن دارد باشند، آنگاه شما برای درخواست ویزای آن‌ها می‌توانید با ویزای خود اقدام کنید. زمان مورد نیاز برای بررسی، پذیرش و صدور ویزای خانوار، برابر است با زمان مورد نیاز برای بررسی، پذیرش و صدور ویزای سرپرست خانوار، پس نگران دیرکرد احتمالی صدور ویزای خود نباشید.

·       مدت زمان مجاز برای اقامت همراه

براساس قوانین کشور روسیه اگر برای تحصیل به روسیه می‌روید و با همراهی خانواده برای زندگی و درس خواندن در این کشور اقدام می‌کنید، باید بدانید که مدت زمان معمول برای ویزای کار 90 روز در هر 180 روز است. امکان تمدید ویزای اعضای خانواده فقط در مواردی خاص امکان‌پذیر است مانند بیماری‌های خاص و جدی که با درنظرگرفتن شرایط، این تمدید صورت می‌گیرد. توصیه ما به شما این است که حتما تاریخ انقضاء ویزای خود را بخاطر بسپارید تا در زمان اقامت در این کشور با مشکلی جدی مواجه نشوید. فراموش نکنید که اگر برای اخذ ویزای خانوادگی با مشکل مواجه شدید، برای اخذ ویزای مسافرتی و یا کسب‌وکار اقدام کنید که نسبت به ویزای خانوادگی راحت‌تر هستند.

·         بررسی ویزای همراه برای تحصیل در روسیه

متقاضیان تحصیل در روسیه بطور معمول نمی‌توانند همراه داشته باشند و اگر همسر و فرزندان زیر 18 سال دارند باید هم زمان برای تحصیل آنان در کشور روسیه درخواست ارائه دهند. حتی اگر فرد متقاضی تحصیل در روسیه وارد خارک این کشور بشود، خانواده و همراهان وی اجازه ورود به خاک روسیه را نخواهند داشت. اگر فرد قبل از قبول و اخذ ویزای تحصیل در روسیه متاهل باشد، باید برای پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی همسر خود نیز اقدام کند تا بدین صورت بتواند به صورت همزمان خانواده خود را نیز با خود همراه سازد. در غیر اینصورت تنها راه باقی مانده این است که از طریق سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت اقدام کنید، که در این روش برای شخص سرمایه‌گذار و همراه او با هم، ویزا صادر خواهد شد.

 

تحصیل در روسیه، تنها یا به همراه خانواده ؟

بطور حتم وقتی تصمیم به تحصیل در روسیه یا هر نقطه دیگر از دنیا را می‌گیرید، باید تمام جوانب آن را بسنجید و آگاهانه همه‌چیز را بررسی کنید. البته دور بودن از عزیزان و کسانی که یک عمر زندگی خود را در کنار آنان سپری کرده‌ایم، آسان نیست اما گاهی اوقات برای تغییر شرایط و وضع زندگی، چاره‌ای جز ترک مکان و اشخاص مهم زندگی خود را نداریم. درهرحال اگر تمایل به تحصیل در روسیه یا هر کشور دیگری را دارید بهتر است قبل از هر اقدامی به خوبی به این موضوع فکر کرده و از تمام زوایا آن را بررسی کنید.