shahlanazari45[at]gmail.com
0079770131849 _ 09120386829 ـ 02186127228,
ساعات کاری از 8 صبح تا 9 شب

تحصیل در روسیه , مهاجرت به روسیه , تحصیل پزشکی در روسیه

پذیرش تحصیل پزشکی در روسیه و دانشگاه‌های مناسب در روسیه

پذیرش تحصیل پزشکی در روسیه یکی از ایده‌آل­ترین اهداف ایرانیان برای مهاجرت به روسیه است. قبل از مهاجرت به روسیه و شروع تحصیل رشته پزشکی در این کشور، پاسخ دادن به سوالاتی درباره‌ی یادگیری زبان روسی، امکان بورسیه شدن به روسیه و شرایط، هزینه‌ی تحصیل در شهرهای مختلف روسیه و ...، می‌تواند برای دانشجویان کمک کننده ‌باشد. ما در این مقاله به بررسی تمام سوالاتی که بیشتر برای شما برای مهاجرت و به ویژه برای تحصیل انواع رشته‌های پزشکی در روسیه برای شما پیش می‌آید، پاسخ می‌هیم.

روسیه کشوری دارای فرهنگ  و تمدن غنی‌ای است و  اکثر افراد جامعه در این کشور، تحصیلات دانشگاهی دارند. در سال‌های اخیر بیشتر جوانان ایرانی، برای ادامه تحصیل به روسیه مهاجرت کرده‌اند. با توجه به مطلوب بودن شرایط مهاجرت به روسیه برای تمام افراد در سراسر جهان و نیز فراهم بودن شرایط رفاهی و وضعیت زندگی برای تمام افراد، مهاجرت به روسیه یکی از مهم‌ترین تصمیم‌ها برای ایرانی‌ها است. برای رسیدن به هدف پذیرش تحصیل پزشکی در روسیه ، دانشگاه‌های روسیه رشته‌های متعددی دارند که یکی از آن رشته‌ها که با استقبال زیادی از طرف دانشجویان بین­المللی مواجه شده است، تحصیل پزشکی در روسیه است. دلیل این موضوع را می‌توان، شرایط مناسب ادامه‌ی تحصیل در این رشته و جایگاه بهتر در بین دانشگاه‌های مطرح جهان دانست.

پذیرش تحصیل پزشکی در روسیه چقدر است؟

برای پذیرش تحصیل پزشکی در روسیه به راحتی می‌توانید با مراجعه به دفاتر مهاجرتی ماننئ موسسه مهاجرتی رهپویان آرتا اقدام کنید و در رشتههای مختلف پزشکی، ارجمله دندانپزشکی اقدام کنید. به عنوان مثال مدت زمان تحصیل رشته دندان‌پزشکی نیز حدودا 5 سال طول می کشد و پس از گذراندن دوره تحصیلی باید دوره‌های کارآموزی را در کشور روسیه را نیز گذراند.

اگر می‌خواهید تحصیل دندان‌پزشکی در روسیه را بدون آزمون بگذرانید می­توانید از طریق کارآموزی در بیمارستان‌ها و کلینیک­های پیشرفته وارد این حوزه شوید. دلیل اینکه کشور روسیه یکی از کشور‌های محبوب جهت تحصیل در رشته دندان‌پزشکی است این است که تحصیل در روسیه بسیار مقرون به صرفه­تر از دیگر کشورهای هم جوار است.

 

شرایط پذیرش تحصیل پزشکی در روسیه به چه زبان‌هایی می‌باشد و آیا محدودیت سنی برای تحصیل وجود دارد؟

پذیرش تحصیل پزشکی در روسیه، در بیشتر دانشگاه‌های پزشکی روسیه  به دو زبان انگلیسی و روسی است. اما دانشگاه‌ها این امکان را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده که می‌توانند دوره‌های مقدماتی زبان روسی را در این کشور را به راحتی بگذارنند. این دوره‌ها 1 سال است و در برخی از دانشگاه‌های روسی تدریس به زبان انگلیسی انجام می‌شود اما داشتن مدرک زبان انگلیسی IELTS و یا تافل TOFEL در این دانشگاه‌ها الزامیست.
این نکته را باید گفت که کشور روسیه هیچ‌گونه محدودیتی برای تحصیل در این کشور ندارد و می‌توان با هر سنی وارد دانشگاه‌های روسیه شوید.

 

برای پذیرش تحصیل پزشکی در روسیه چه مدارکی نیاز است؟

پس از دریافت دعوت‌نامه جهت تحصیل در دانشگاه مربوطه از وزارت مهاجرت فدراسیون روسیه باید به سفارت روسیه در کشور خود مراجعه و برای درخواست ویزای دانشجویی اقدام  کنید. مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی شامل موارد زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست ویزا به طور کامل تکمیل و امضا شده
  • 2 عدد عکس پاسپورت اندازه یک عکس 35 میلیمتر × 45 میلیمتر با پس‌زمینه سفید
  • کپی نامه پذیرش از دانشگاه و نامه پشتیبانی ویزا از دانشگاه
  • گواهی ایدز (HIV)
  • پادکست تحصیل در روسیه

 

در کدام دانشگاه‌ها می­توان به برای پذیرش تحصیل پزشکی در روسیه به ویژه برای رشته‌های پرطرفداری مانند دندانپزشکی اقدام کرد؟

  • دانشگاه فدرال‌کازان (در این دانشگاه می‌توان دوره تخصصی استوماتولوژی را به زبان‌های روسی و انگلیسی را گذراند و طول تحصیل شما در این دانشگاه به مدت 5 است)
  • دانشگاه سچینوا (این دانشگاه اولین دانشگاه پزشکی و ملی روسیه است که در آن می‌توانید دوره‌های تخصصی بهداشت دهان را به همراه دوره های عملی که در کارگاه‌های همان دانشگاه است را در حین تحصیل گذراند. فارغ التحصیلان در این دانشگاه‌ها مهارت‌های درمان ، توانمند بخشی ، تشخیص را کسب می‌کنند.
  • دانشگاه دوستی ملل روسیه یا دانشگاه رودن نیز رزیدنسی

مزایای پذیرش تحصیل پزشکی در روسیه به ویژه برای دندان‌پزشکان!!!

یکی از مواردی که برای بورسیه گرفتن در دانشگاه­های بین‌المللی مورد توجه قرار میگیرد هزینه تحصیل است و اکثر افرادی که به تحصیل دندان‌پزشکی در روسیه می‌پردازند دلیلش هزینه تحصیل در کشور روسیه است.

پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی در کشور روسیه نسبت به سایر کشور‌ها بسیار ساده است و نیازی به آزمونی جهت ورود به اکثر دانشگاه‌های روسی نیست و مدارک اکثر این دانشگاه‌ها دارای اعتبار بسیار زیادی هستند. تمامی مدارک صادره از این دانشگاه‌ها مورد تایید سازمان علوم ایران و سازمان یونسکو  (UNESCO)، سازمان‌جهانی بهداشت  (WHO)و سایر سازمان های بین‌المللی است.

 

چالش‌های پذیرش تحصیل پزشکی در روسیه

قطعا تحصیل در هر کشوری دارای معایب و ویژگی‌هایی است و بیشترین مشکل دانشجویان برای پذیرش تحصیل پزشکی در روسیه این است که افراد جامعه در این کشور آشنایی و تسلط کافی به زبان انگلیسی ندارند و همین برای دانشجویان بین‌المللی دچار مشکل شده است.

 

هزینه تحصیل پزشکی در روسیه به ویژه در رشته دندان‌پزشکی در سال 2022

قطعا بعد از اعتبار مدرک دانشگاه برای تحصیل در یک کشور، هزینه آن مورد توجه و در اولویت است. ما در ادامه این مطلب هزینه تحصیل و زندگی در دانشگاه‌هایی که رشته دندان‌پزشکی در روسیه را ارائه می‌کنند می­پردازیم.

نکته مورد توجه این است که کشور روسیه یکی از با صرفه­ترین کشور­ها جهت تحصیل بوده و هزینه شهریه آن‌ها نسب به سایر دانشگاه‌های اروپایی بسیار پایین‌تر است. همین امر باعث شده تحصیل در کشور روسیه بسیار مورد توجه ایرانیان قرار گیرد.

البته در نظر داشته باشید که هزینه تحصیل و کلا پذیرش تحصیل پزشکی در روسیه، در دانشگاه‌های این کشور متفاوت است و نسبت به میزان اعتبار آن‌ها و رشته تحصیلی ما در آن دانشگاه افزایش پیدا می کند.

هزینه‌های ضروری پس از پذیرش تحصیل پزشکی در روسیه

اصلی‌ترین هزینه برای اقامت و پذیرش تحصیل پزشکی در روسیه ، مربوط به شهریه دانشگاه است. علاوه بر این برای مهاجرت تحصیلی به روسیه باید  به فکر هزینه‌های محل اسکان، خوراکی و پوشیدنی، رفت و آمد و ... باشیم که در ادامه جزییات آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  • هزینه غذا و خوراکی پس از پذیرش تحصیل پزشکی در روسیه

بعد از هزینه شهریه دانشگاه ، بزرگ­ترین هزینه برای تحصیل دندان‌پزشکی در روسیه هزینه خورد و خوراک است که تقریبا 26% آن را شامل می‌شود و بین 150 الی 300 دلار  در ماه متغیر است.

 

  • هزینه مسکن و خوابگاه پس از پذیرش تحصیل پزشکی در روسیه
    با توجه به اهمیت اسکان دانشجویان در کشور روسیه، هزینه‌های مربوط به مسکن و خوابگاه بعد از خورد و خوراک، حدود 7 درصد مخارج کل را شامل می‌شود. قطعا هزینه اسکان در خوابگاه‌ها بسیار کمتر از یک ملک مسکونی است.

برای صرفه جویی در هزینه‌ها، میتوان از خوابگاه‌های دانشگاه و یا خوابگاه‌های خصوصی در سطح شهر استفاده کنید که با این کار هزینه اقامت شما در روسیه کاهش چشمگیری پیدا خواهدداشت. هزینه خوابگاه در شهر مسکو حدود 200 دلار و در شهر سنپترزبورگ حدود 100 دلار و در سایر شهرها حدود 50 دلار در ماه کاهش پیدا می کند.

  • هزینه رفت آمد پس از پذیرش تحصیل پزشکی در روسیه
    با توجه به وسعت کشور روسیه، یکی از دیگر هزینه‌های قابل توجه، مربوط به رفت و آمد است. برای عبور و مرور بین شهرهای روسیه، حدودا بین 80 الی 150 دلار در ماه نیاز است.

ناگفتنی‌های پذیرش تحصیل پزشکی در روسیه

برای دریافت بورسیه تحصیلی و مهاجرت، انتخاب یک کشور مناسب بسیار مهم است. به عنوان مثال، تحصیل پزشکی در روسیه به دلیل تدریس به زبان­انگلیسی و پایین بودن هزینه‌ها و کوتاه بودن دوره تحصیل نسبت به سایر کشور‌‌‌ها انتخاب مناسبی است.

اگر قصد تحصیل و مهاجرت دارید موسسه مهاجرتی رهپویان آرتا با بهره‌گیری از تیم مشاورین کاملا خبره آماده همکاری با شما در زمینه مهاجرت و دریافت بورسیه کشورهای روسیه، اوکراین، بلاروس و جمهوری چک است.