shahlanazari45[at]gmail.com
0079770131849 _ 09120386829 ـ 02186127228,
ساعات کاری از 8 صبح تا 9 شب

تحصیل پزشکی در روسیه , تحصیل در دانشگاه‌های روسیه

چرا باید برای تحصیل پزشکی در روسیه اقدام کنیم؟

این روز‌ها افراد زیادی را می‌بینیم که برای شروع مراحل تحصیل پزشکی در روسیه اقدام کرده‌اند. اما چرا تعداد این افراد هر روز بیشتر از قبل می‌شود؟ کشور روسیه با توجه به سطح آموزش عالی، مقصد خوبی برای افراد علاقه‌مند به تحصیل به‌خصوص در رشته‌های مدیکال (پزشکی و دندان‌پزشکی) است.

روسیه اولین کشور موسس دانشگاه پزشکی مخصوص کودکان در جهان و دانشکده زیست پزشکی در اروپا است. این کشور در کشف تعداد زیادی از بزرگترین ملزومات پزشکی (واکسن‌ها و دارو‌های مهم) پیشتاز است.

روسیه با دارا بودن تعداد زیادی بیمارستان و کلینیک‌های پیشرفته، فرصت‌های شغلی زیادی برای افراد علاقه‌مند به پزشکی ایجاد کرده است. هزینه‌های مناسب دانشگاه یکی دیگر از موارد مورد توجه دانشجویان است. روسیه در این زمینه نیز پیشتاز است و هم‌اکنون به‌عنوان یکی از مقرون‌ به صرفه‌ترین کشورها برای تحصیل محسوب می‌شود.

در ادامه با ما همراه باشید تا از سایر مزایای تحصیل پزشکی در روسیه برایتان بگوییم:

مزایای مهم تحصیل پزشکی در روسیه چیست؟

اگر برای تحصیل پزشکی در روسیه مردد هستید، برایتان تعدادی از مزایای آن را به اختصار آورده‌ایم:

  1. دانشگاه‌های پزشکی روسیه کیفیت بالای دارند.

دولت روسیه نظارتی دقیق روی روند برگزاری کلاس‌ها در دانشگاه‌های پزشکی‌اش دارد. دانشگاه‌های روسیه، با پیروی از برنامه‌های درسی بین‌المللی، به حفظ استانداردهای نظام آموزش مدیکال (پزشکی و دندان‌پزشکی) کمک می‌کنند.

  1. هزینه زندگی و تحصیل در روسیه کم است.

دولت روسیه با پیش‌بینی زیرساخت‌های محکم مالی برای پشتیبانی از دانشجویان بین‌المللی در حال تحصیل پزشکی در روسیه، به آن‌ها در پرداخت شهریه دانشگاه و اجاره منزل کمک می‌کند. در اکثر کشورهای اروپایی هزینه دانشجویان خارجی بیشتر از سایر افراد است، اما در روسیه شهریه دانشگاه‌ها برای همه دانشجویان برابر است.

  1. یافتن راحت کار پس از اتمام دوره تحصیل پزشکی در روسیه آسان است.

پزشکان این کشور از حقوق و مزایای خوبی برخوردارند. درآمد آن‌ها نسبت به شهر و تخصص‌شان بین 2 تا 3 میلیون روبل است. شما پس از اتمام دوره تحصیل پزشکی در روسیه، تا یک سال می‌توانید در آن‌جا کار کنید.

  1. تحصیل پزشکی در روسیه به دانستن زبان نیازی ندارد!

یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل پزشکی در روسیه، احتیاج نداشتن به دانش زبان روسی است! دانشگاه‌های این کشور به زبان‌های انگلیسی و روسی (گاهی فرانسوی)، درس‌ها را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. اگر شما هیچ‌کدام از این زبان‌ها را نمی‌دانید باز هم نگران نباشید! دانشگاه‌ها، کلاس‌ها آموزش زبان روسی را به رایگان (یا با هزینه ناچیز) برای دانشجویان خارجی برگزار می‌کنند.  

البته دوره‌های تخصصی پزشکی (پس از گذارندن دوره عمومی)، فقط به زبان روسی تدریس می‌شود و 3 تا 4 سال طول می‌کشد.

  1. مدارک تحصیل پزشکی در روسیه معتبر است!

اگر شما نگران اعتبار مدارک دانشگاه‌تان پس از اتمام دوره تحصیلی‌تان هستید، باید بدانید مدارک صادر‌شده از دانشگاه‌های پزشکی روسیه، مورد تائید سازمان بهداشت جهانی (WHO)، یونسکو (UNESCO)، MCI و سایر سازمان‌های بین‌المللی در دنیاست. از سال 2021 این مدارک در وزارت علوم ایران نیز به رسمیت شناخته می‌شوند.

  1. امکان تحصیل پزشکی در روسیه بدون آزمون وروردی وجود دارد!

شما برای تحصیل روسیه نیازی به شرکت در آزمون‌های وروردی دانشگاه‌ها ندارید. دریافت ویزا برای دانشجویان بین‌المللی بسیار آسان است. آیا می‌دانید فرآیند درخواست تحصیل بدون آزمون چگونه است؟

 

درخواست ویزا برای تحصیل پزشکی در روسیه چگونه است؟

در ابتدا باید مدرک اتمام دوره دبیرستان (باید حداقل نمره 10 از 20 در درس‌های فیزیک، شیمی، زیست و زبان انگلیسی داشته باشید)، گذرنامه، تست منفی بیماری HIV، گواهی تولد در ایران را به‌همراه فرم درخواست تحصیل پزشکی در روسیه ارائه دهید.

بعد از گرفتن نامه دعوت به تحصیل پزشکی در روسیه از سوی دانشگاه، با در دست داشتن مدارک زیر به سفارت بروید و برای ویزا قدام کنید:

  • گذرنامه معتبر (پاسپورت)
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا تحصیل پزشکی در روسیه
  • دو قطعه عکس 3 در 4 با پس‌زمینه سفید
  • نامه دریافتی دعوت به تحصیل پزشکی در روسیه از دانشگاه
  • گواهی منفی ایدز (HIV)
  1. تحصیل پزشکی در روسیه بدون محدودین سنی!

در بعضی از کشورها مثل آلمان، محدودیت‌های سنی خاصی برای رشته‌های مدیکال (پزشکی و دندان‌پزشکی) وجود دارد. یعنی یک فرد 25 ساله ساکن آلمان نمی‌تواند به این راحتی‌ها در دانشگاه پزشکی نام‌نویسی کند! چین نیز یکی دیگر از این کشورهاست. محدودیت سنی برای رشته پزشکی در چین زیر 25 سال است. اما خوشبختانه هیچ‌گونه محدودیت سنی برای تحصیل پزشکی در روسیه وجود ندارد.

  1. روسیه یکی از امن‌ترین کشور‌ها برای دانشجویان است.

روسیه به‌عنوان پهناورترین کشور دنیا، با وضع قوانین امنیتی خاص خیال دانشجویان بین‌المللی را راحت کرده است.

  • علی‌رغم اینکه روسیه یکی از قدرت‌های بزرگ نظامی در دنیاست؛ حمل هر گونه اسحله بدون مجوز در این کشور ممنوع است.
  • در تمامی فروشگاه‌ها و مراکز خرید و حتی منازل روسیه برای جلوگیری از سرقت دوربین‌های مدار بسته وجود دارد. افراد روس، ذاتا محتاط هستند، تاجایی که در اکثر خوردروهایشان نیز دوریبن مداربسته نصب می‌کنند!
  • تمام افراد برای خرید و فروش منزل و نقل مکان، باید تمامی جزئیات کامل‌شان را به اداره ثبت اسناد اعلام کنند وگرنه جریمه می‌شوند!
  • امنیت گردشگران و دانشجویان اهمیت زیادی برای دولت روسیه دارد. این کشور برای رفاه توریست‌هایش، پلیس‌های توریستی متخصصی را آموزش داده است. 

در ادامه شما را با چند مورد از بهترین دانشگاه‌های پزشکی روسیه آشنا می‌کنیم:

  دانشگاه‌های خوب پزشکی روسیه را می‌شناسید؟

دانشگاه‌های پزشکی زیر از بهترین گزینه‌های موجود برای شماست:

  • دانشگاه لومونسوف مسکو : رتبه پزشکی این دانشگاه 251 از 300 است.
  • دانشگاه سچینوا: رتبه این دانشگاه در رشته پزشکی 401 از 450 است.
  • دانشگاه‌های پاولو، سن پترزبورگ و پیروگو: رتبه این سه دانشگاه 451 از 500 است.

هنوز هم برای اقدام برای تحصیل پزشکی در روسیه مردد هستید؟

همان‌طور که با هم بررسی کردیم، روسیه یکی از بهترین کشورهای دانشجو‌پذیر در سراسر دنیاست. این کشور با برابری شهریه برای افراد ساکن و دانشجویان بین‌المللی، توجه بسیاری از افراد را به‌خود جلب کرده است. با تحصیل پزشکی در روسیه دیگر نگران اعتبار مدرک‌تان در هیچ‌ کجای دنیا نباشید! مراحل اخذ ویزا تحصیلی روسیه آسان است و احتیاج به مدرک زبان نیز ندارد؛ برای دریافت مشاوره‌های بیشتر با ما تماس بگیرید.

آیا شما تا به حال به تحصیل در کشور روسیه فکر کردهاید؟ به‌نظر شما چه کشورهایی مناسب برای تحصیل و زندگی هستند؟ منتظر شنیدن نظرات ارزشمند شما هستیم. فراموش نکنید این مقاله مفید را برای دوستان‌تان نیز بفرستید.